Hultafors Group kjøper opp Telesteps AB

Hultafors Group har kjøpt 100% av aksjene i Telesteps AB, en ledende produsent av teleskopstiger for profesjonelle kunder.

Telesteps er en ledende produsent av teleskopstiger for profesjonelle kunder. Selskapet er lokalisert i Tranås, Sverige, har 9 ansatte og distribusjon verden over.

"Vi har vært interessert i å kjøpe opp Telesteps i lang tid da vi mener at  deres produktsortiment av teleskopstiger er et flott supplement til vårt eksisterende tilbud fra Wibe Ladders. Vi er imponert over deres gode rykte og innovative egenskaper, og ser frem til at vi sammen skal utvikle og skape vekst i virksomheten fremover, ", sier Torbjörn Eriksson, President Hardware Europe i Hultafors Group.

Oppkjøpet er en del av Hultafors Group sin strategi om å utvide sitt produktsortiment med attraktive kategorier tilpasset behovene til profesjonelle brukere. Telesteps stiger er svært godt egnet for profesjonelle brukere som stiller høye krav til produktene. Stigene kombinerer fleksibiliteten en teleskopstige skal ha samtidig som at produktene er sikre og svært holdbare.

"Sammen med Hultafors Group ser jeg et stort potensiale for videre vekst, også internasjonalt, så det var et naturlig valg å gå videre med Hultafors Group som en langsiktig eier", sier Peter Heim, CEO for Telesteps.

Hultafors Group tilbyr et sortiment av ledende merker som gjør at profesjonelle brukere alltid er i forkant i forhold til funksjonalitet, sikkerhet, beskyttelse og generell effektivitet.

Hvert av merkene bidrar med kunnskap og innsikt i utfordringene som profesjonelle brukere møter hver dag. Kombinert med vårt felles engasjement for å holde profesjonelle brukere i forkant kan vi innfri om ikke overgå forventninger og levere produkter og løsninger som gjør arbeidsdagen tryggere, enklere og mer produktiv.

Hultafors Group er representert i alle større markeder i Europa og har egen salgsorganisasjon på de viktigste markedene. Konsernet er eid av Investment Latour AB, og hovedkontoret ligger i Hultafors utenfor Gøteborg i Sverige.

Ida Andrea Østgård

Pressekontakt Salgs- og Markedskoordinator Markedsføring +47 905 92 350