Skrutrekkere fra Hultafors

Hultafors lanserer ergonomiske og fargekodede skrutrekkere

Det kan være vanskelig å finne skrutrekkere som dekker behovet for både et ergonomisk grep og en permanent og tydelig merking. Dette var utgangspunktet da Hultafors besluttet å utvikle en ny kategori verktøy, nemlig skrutrekkere.

Enten oppgaven man står med krever maksimal styrke eller presisjonsarbeid, må håndtaket på skrutrekkeren kunne tåle begge deler like godt. Mye arbeid er derfor lagt ned i designprosessen med å utvikle gode, ergonomiske håndtak. Håndtakene er lange, laget av holdbar PPC-plast og belagt med gummi for best mulig ergonomisk grep og komfort.

«Det er vanskelig å forklare alle detaljene som kjennetegner et godt håndtak, men til syvende og sist handler det om hvordan det føles. Vi har fått gode tilbakemeldinger fra håndverkere som har brukt prototypene fra de siste trinnene i designprosessen», sier Filip Sahlberg, som er produktsjef i Hultafors.

Fargekoding og holdbar merking
Det å raskt kunne finne riktig størrelse og type skrutrekker virker kanskje ikke som en komplisert oppgave, men vi fant ut at det faktisk ikke var så lett. For å gjøre det enklere for brukeren var merking av verktøyet derfor en prioritet i designprosessen.

«Vi har laget fargekodede håndtak til hver modell, slik at det er lett å finne rett skrutrekker i lommen eller verktøyvesken. Men enda viktigere er at toppen av håndtaket har fått permanent merking som er preget inn og som ikke forsvinner med tiden. Denne merkingen viser både størrelse og modell, noe vi ikke finner hos mange av våre konkurrenter i denne kategorien. I tillegg har vi lasermerket klingen», fortsetter Sahlberg.

Svensk design – produsert i Tyskland
Selv om skrutrekkerne er designet hos svenske Hultafors, kjent for sitt rene og ergonomiske design, foregår produksjonen i Tyskland for å sikre best mulig kvalitet. Klingene er laget av molybdenum vanadiumstål av høy kvalitet og er herdet i henhold til ISO-standarder for å sikre best mulig ytelse uten å fire på kravene til styrke eller holdbarhet.

VDE-sortiment for elektrikere
Vårt store utvalg av VDE-skrutrekkere har isolerte klinger for arbeid på elektriske installasjoner opptil 1000 V og er testet og sertifisert i henhold til IEC 60900. De fås med spisstypene sporskrutrekker, Phillips, Torx® og Pozidriv – alle med de samme ergonomiske håndtakene og merkingene. I dette utvalget finnes også spenningstestere.

104 nye produkter – fra enkeltstående modeller til komplette sett
Det komplette utvalget av skrutrekkere inkluderer alle fire standardmodellene, som fås i både vanlig versjon og VDE. Her finnes også kubbeskrutrekkere, bitsskrutrekkere, Hex skrutrekkere både med kule og hylse samt magnetiske bitsholdere, som fås i sett med korte og lange klinger.

«Variasjonen i utvalget er nøye planlagt med tanke på brukerne. Her skal alle kunne finne den størrelsen de foretrekker og modellen de bruker daglig», avslutter Filip Sahlberg.

Hultafors Group kan stolt presentere ti ledende merkevarer som sammen tilbyr en unik produktfamilie for profesjonelle håndverkere. Disse er; Snickers Workwear, Hultafors, Wibe Ladders, Hellberg Safety, Dunderdon, Solid Gear, Toe Guard CLC, EMMA Safety Footwear og Johnson Level.

Pressekontakt Marketing Manager Norway Snickers Workwear, Solid Gear & Hellberg +47 977 44 031