Gå videre til innhold
Husbanken.no er bygget om med tanke på brukerne og lansert i ny versjon. (Illustrasjonsbilde)

Husbanken bygger om nettsidene

Husbanken.no er et av de viktigste kontaktpunktene mellom Husbanken og innbyggere, kunder og samarbeidspartnere. Vi har mer enn en million besøkende i året, og nettstedet er nå bygget om med tanke på disse.

- Etter elleve år med samme struktur og oppbygging av sidene, så vi klart behovet for et omfattende ombyggingsarbeid. Derfor har vi gjennomført kartlegging og flere brukerundersøkelser som har dannet grunnlag for ombygging og fornying. Nå setter vi brukeren i sentrum. Innbyggere, kommuner og andre skal lett finne og forstå informasjonen og få den hjelpen de trenger, sier kommunikasjonsdirektør i Husbanken Else Merete Guntveit.

Mange brukergrupper skal få svar på ulike behov og spørsmål

Målgruppene for nettsidene til Husbanken er mange og består av både privatpersoner, kommuner, bransje, presse, og alle som søker informasjon og kunnskap. Brukerne har ulike behov, og vi har som mål å gjøre det lettere å navigere og finne det innholdet den enkelte leter etter. Ombyggingen er tilpasset de som besøker oss fra pc, mobiltelefon og nettbrett.

Husbanken.no er inngangsporten for de som søker bostøtte, lån og tilskudd. Privatpersoner utgjør brorparten av de mer enn en million besøkende på nettstedet hvert år. Derfor utgjør området for privatpersoner nå forsiden av nettstedet. Men nettsidene tilbyr selvsagt også veiledning og kunnskapsformidling, og kommuner og bransje finner skreddersydd innhold om virkemidler og fagområder.

Gi oss feedback

På husbanken.no er det enkelt å gi tilbakemelding på innholdet. -Vi vil fortsette å bygge nettstedet basert på tilbakemeldingene fra brukerne. Vi vil også følge med på brukermønstrene og hva folk søker etter, sier kommunikasjonsdirektøren.

Tags

Husbanken iverksetter regjeringens boligsosiale politikk. Gjennom virkemidler som bostøtte, lån, tilskudd, kompetanseoverføring og kunnskapsutvikling støtter vi kommunene faglig og økonomisk i deres arbeid med å hjelpe vanskeligstilte på boligmarkedet. Andre sentrale samarbeidspartnere er velferdsaktører, byggenæringen og kunnskapsmiljøer.

Vi har ca. 310 ansatte fordelt på kontorer i Drammen (hovedkontor), Oslo, Arendal, Bergen, Trondheim, Bodø og Hammerfest.

Husbanken er underlagt Kommunal- og moderniseringsdepartementet.

Følg oss på Facebook

Følg oss på Twitter