Et glimt av en nær fremtid

Et glimt av en nær fremtid

Hyundai viser en glimt av nær fremtid med Vision G IAA bilmessen i Frankfurt. - Bilen har blitt til i et samarbeide mellom Hyundais designsentere over hele verden. Dette er vår måte å vise hvordan vi ser fremtiden, sier Hyundais designsjef Peter Schreyer. - Vi tror ikke man må rope og skrike for å bli sett og respektert. Vi ønsker å snakke til eieren av bilen, og ikke til tilskueren. Vi skal tilby siste nytt innen teknologi og komfort, men uten vulgære luksussymboler, sier han.

Hyundai ønsker at sjåføren skal kunne kjøre så uforstyrret som mulig, derfor har Vision G en "Remote Wheel" som bl. a. består av en ergonomisk formet berøringsskjerm som gjør fysiske knapper overflødig. Føreren vil bli varslert om situasjoner enten ved bruk av visuell- lyd- eller vibrasjonsvarslinger.

Hyundai har utstyrt konseptbilen med en 5, 0 liters V8 med 420 hk. Motoren, en Tau V8 har hele tre ganger kommet med på Ward's liste over de ti beste motorene.

Hyundai Motors pressekonferanse på bilmessen i Frankfurt finner sted kl 11:30 i Hall 6 tirsdag 15. september.

Pressekontakt Produkt & PR-sjef 0047 472 46 727