Rallyesset Thierry Neuville tester ut Hyundais nye i30 N mellom slagene i rally-VM

Rallystjerne tester ny Hyundai i30

Mellom slagene i rally-VM har Hyundais rallystjerne Thierry Neuville funnet tid til å vinterteste neste utgave av nye i30. Bilen, som blir den første under merket N, blir Hyundais første høy-effektsbil for det åpne markedet. Den skal lanseres i siste halvdel av 2017.

-En normalt god sjåfør vil med i30 N få en opplevelse på linje med å kjøre en racingbil, sa Neuville etter å ha testet den nye bilen på islagt vann i opp til minus 30 grader i Arjeplog i Sverige. Hyundai har vært klare på at deres satsing på motorsport skal gjenspeiles i biler med høy effekt og gode kjøreegenskaper. Neuville var derfor involvert i finjusteringen av kjøreopplevelsen med vekt på elektroniske hjelpesystemer, styring, støtdempere, fjæring og dekk.
-Jeg vet at mange ser frem til denne bilen, og derfor synes jeg det er en glede å bidra, sier Neuville. Han mener ingeniørene har gjort en spesielt god jobb med girkassen og differensialen. –Bilen har god trekkraft og stabilitet på glatt føre, og den er veldig lett å kjøre, sier han videre. Målet er at i30 N skal by på maksimum moro både på landevei og bane.

Se video her: https://youtu.be/X6DJtDHveh4

Pressekontakt Produkt & PR-sjef