Storm og regn i Rally Finland

Storm og regn i Rally Finland

Rally Finland i år startet med tøffe forhold preget av regn og storm. Det stiller store krav til Hyundai-teamet som har sin første sesong i VM i rally (WRC). Men hjemmefavoritten og Hyundaiføreren Juho Hänninen kjenner forholdene og har dermed gode forutsetninger for å klare seg godt. En femteplass etter første dag kan tyde på at finnen med kartleser Tomi Tuominen har noe på gang i Rally Finland i år. De to andre Hyundai-teamene lå også blant de ti beste etter dag 1.

Hyundais teamsjef Michel Nandan sier at Rally Finland er et av de tøffeste løpene i serien, med raske etapper  hvor førerne i år blir påvirket av vanskelig værforhold. Målet er som tidligere i sesongen å få alle tre bilene gjennom hele løpet for å samle erfaring og teste bilene og mannskap under forskjellige forhold.

Følg med på Hyundai Motorsport for detaljer dag for dag: http://motorsport.hyundai.com/en/main

Pressekontakt Produkt & PR-sjef