Amalie Iuel med sin nye Hyundai Kona Electric. Foto: Hyundai Motor Norway

​Amalie Iuel blir nullutslippsambassadør for Hyundai

• Amalie Iuel blir nullutslippsambassadør for Hyundai, og skal fremover kjøre Kona Electric.

• Kona Electric er en av markedets mest effektive elbiler, og har en rekkevidde på hele 484 kilometer.

• Kona Electric er Norges tredje mest solgte bil, og den mest solgte elektriske SUVen i Europa.

Hyundai Motor Norway har signert ambassadøravtale med friidrettsutøver Amalie Iuel.

Amalie Iuel fikk onsdag nøkkelen til sin helt nye Hyundai Kona Electric. Iuel går med det formelt inn som nullutslippsambassadør for Hyundai Motor Norway, og skal fremover kjøre Hyundais innovative og grensesprengende elbiler.

Amalie er en av Norges mest profilerte friidrettsutøvere, og har norsk rekord på både 400 meter og 400 meter hekk. Hun har en rekke gullmedaljer i norske mesterskap, og har i tillegg gjort seg bemerket internasjonalt, blant annet med gull- og sølvmedaljer i lag-EM.

- Amalie er en fantastisk idrettsutøver, og vi er veldig glade for å ha henne med som nullutslippsambassadør for Hyundai, sier Markedsdirektør Christian Stenbo i Hyundai Motor Norway.

- Som toppidrettsutøver representerer Amalie en stå på-vilje og evne til å overkomme store utfordringer som vi i Hyundai kjenner oss godt igjen i vårt arbeid som et av verdens mest innovative mobilitetsselskaper.

Fremover skal Amalie kjøre Kona Electric, og vil neste år få stifte bekjentskap med Hyundais helt nye dedikerte elbil IONIQ 5.

- Jeg synes det er kjempespennende å være med på laget med Hyundai, og gleder meg til samarbeidet, sier Amalie Iuel.

Amalie slår følge med Karsten Warholm som nullutslippsambassadør for Hyundai, og de to friidrettsutøverne tar dermed en aktiv rolle i fremtidens nullutslippsmobilitet.