Hyundai 25 år i U.S.A.

Hyundai 25 år i U.S.A.

Bilde: Hyundais utviklingssenter i U.S.A.

Det er 25 år siden Hyundai entret det amerikanske bilmarkedet med sin Excel, også kjent som Pony. Siden 1986 har selskapet solgt over 6,5 millioner biler i U.S.A, hvorav over 4,3 millioner fremdeles er på veien. Bare i 2010 solgte Hyundai over en halv million biler i U.S.A. og er nå det sjette største merke på det amerikanske markedet.

Hyundai har to fabrikker i U.S.A. som produserer over 400.000 Sonata, Elantra og Santa Fe i året. Selskapet har over 4.000 ansatte  og inkludert forhandlere og leverandører er 45.000 mennesker tilknyttet Hyundai i U.S.A.

Les mer om Hyundai Motor America i vedlagte pressemelding.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens femte største bilprodusent med ca 75.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 70.000 biler siden merket kom til landet i 1992.

Pressekontakt Produkt & PR-sjef 0047 472 46 727