Hyundai i U.S.A. øker salgsmålene sine for 2011

Hyundai i U.S.A. øker salgsmålene sine for 2011

Billedtekst: Hyundai Veloster som lanseres i U.S.A. og Europa i år.

Hyundai har nå som mål å selge 624.000 biler i U.S.A. i år. Det betyr en økning på 16 prosent i forhold til forrige år hvor antallet solgte biler var 538.228 biler. Totalt har Hyundai solgt mer enn 6,8 millioner biler siden man startet virksomheten der i 1986. Markedsandelen er nå 4,6 prosent.

En viktig grunn for denne suksessen er at Hyundai har et eget utviklingssenter i California og flere fabrikker i landet.

Se forøvrig vedlagte pressemelding og flere bilder under Bilder til venstre.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens femte største bilprodusent med ca 78.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 70.000 biler siden merket kom til landet i 1992.

Pressekontakt Produkt & PR-sjef 0047 472 46 727