Hyundai satser på rallycross

Hyundai satser på rallycross

Hyundais nye rallycrossbil, basert på den nye sportscoupeen Veloster, ble lansert på bilmessen i Chicago 9. februar. Bilen er bygget i samarbeide med Rhys Millen Racing og Red Bull. Den har 500 hester med drift på alle fire hjul. Bilen vil også bli produsert i en rallyversjon som skal kjøres av Marcus Dodd og Robbie Maddison. Begge bilene skal delta i årets Summer X Games, kjørt av Millen og Maddison. En to-hjulsdrevet versjon vil også bli produsert for det amerikanske rallycrossmesterskapet.

Les mer om bilen, Rhys Millen, Robbie Maddison og Marcus Dodd i vedlagte pressemelding fra Hyundai Motor America.

Hyundai Veloster er forventet å komme til Norge våren 2011.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens fjerde største bilprodusent med ca 75.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 70.000 biler siden merket kom til landet i 1992.

Pressekontakt Produkt & PR-sjef 0047 472 46 727