Hyundai utvider i Europa

Hyundai utvider i Europa

Hyundai Motor Europa har akkurat innviet sitt utvidete hovedkontor i Offenbach, ved Frankfurt. Hyundai flyttet inn i bygningen i 2006, men nå er den utvidet med over 12 000 m2, for bl.a å skaffe plass til selskapets tyske datterselskap. Totalt er det 375 arbeidsplasser i det nye bygget.

Med denne utvidelsen har Hyundai investert over 500 millioner euro i sin europeiske infrastruktur i år. Selskapet har bygget et nytt test senter på Nürburgring og åpnet hovedkvarter for Hyundai Motorsport i Alzenau, ikke langt fra Frankfurt. Videre er det investert i selskapets tyrkiske fabrikk som bygger i10 og i20 for det europeiske markedet. Sammen med fabrikken i Tsjekkia har nå Hyundai kapasitet til å bygge en halv million biler årlig.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens fjerde største bilprodusent med 90.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med rundt 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet 67 forhandlere, og har solgt over 80.000 biler siden merket kom til landet i 1992.

Pressekontakt Produkt & PR-sjef 47246727
Christian Stenbo