Lag din egen fanpark til fotball-VM

Lag din egen fanpark til fotball-VM

Hyundai har etablert en tradisjon med fanparker under store internasjonale fotballarrangement. Tusenvis av mennesker myldrer til parker og plasser hvor det er satt opp storskjerm og nødvendige fasiliteter for å følge mesterskapet. Under VM i Brasil denne sommeren står Hyundai bak Fan Parks i Berlin, Madrid, Torino, Sarajevo og Sydney, i tillegg til storskjermer i London og New York.

Lokale Fan Parks

Nå oppfordrer Hyundai fotball-fans over hele verden til å gå sammen og dyrke sin fotballinteresse i egne fanparker med venner og naboer. Lokale ildsjeler som rapporterer sin egen fanpark på Hyundais VM-side med tekst, musikk og video, kan dele sin interesse og få inspirasjon fra fans over hele verden. Alle fanparker vil bli tilgjengelige og synlig på et stort verdenskart med "Pin my Fan Park" funksjonen på Hyundais VM-sider: http://worldcup.hyundai.com/en/index.do

Flotte premier

De lokale fanparkene som får flest stemmer er med i konkurransen om å vinne bl.a. en Hyundai Veloster, fotoapparater, nettbrett og TV. Fire vinnere vil få opp bildene av sin egen fanpark på storskjermen i Brasil under VM-finalen.

Hyundais VM-nettside

For å støtte opp om disse aktivitetene lanserer Hyundai sin egen fotball-VM side på internett hvor fansen kan følge med, involvere seg, spille og kommunisere med andre fans over hele verden. Her kan man prøve seg mot Hyundais fotball-ambassadører Kaka og Iker Casillas, eller man kan spille "Blekkspruten tipper (Octopus Prediction)" og vinne flotte premier.

Hyundai har vært sponsor av VM i fotball siden 1999 og har avtale om fortsatt samarbeide frem til 2022.

Flere detaljer på vedlagte engelske pressemelding.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens fjerde største bilprodusent med 90.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med rundt 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet 67 forhandlere, og har solgt over 80.000 biler siden merket kom til landet i 1992.