Rallysjåføren Andreas Mikkelsen går til Hyundai

Rallystjernen Andreas Mikkelsen til Hyundai

Andreas Mikkelsen (28) vil fra og med Rally Spania være en del av Hyundais VM-team for de tre siste rundene av årets verdensmesterskap. Han har med seg Anders Jæger-Synnevaag (28) som kartleser.

Mikkelsen sin første start for Hyundai blir VM-runden i Spania 5. oktober, sammen med sine nye lagkamerater Thierry Neuville og Dani Sordo. Disse tre, pluss Hayden Paddon vil være under kontrakt med Hyundai Motorsport ut sesongen. Det vil bli bestemt hvem av dem som skal delta i de resterende to løpene i Wales og Australia  i forkant av hvert av løpene.

Ledelsen i Hyundai Motorsport opplyser at Mikkelsens inntreden i teamet skyldes at man ser på nye muligheter for å styrke Hyundai i årets fabrikkmesterskap, men også for å stå sterkere for neste sesong.

Se forøvrig vedlagte pressemelding fra Hyundai Motorsport.

Hyundai Motor Company i Korea er en av verdens største bilprodusenter med over 100 000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med rundt 6 000 forhandlere. I Norge har selskapet 55 forhandlere, og har solgt over 100 000 biler siden merket kom til landet i 1992.