Ny samhandlingsløsning i skyen

Ny samhandlingsløsning i skyen

IBM lanserer IBM SmartCloud Docs som lar flere jobbe samtidig på ett og samme dokument i skyen.

IBM lanserer nye funksjoner på sin skytjeneste for samhandling - IBM's SmartCloud for Social Business. Hovednyheten er IBM SmartCloud Docs som er en fullverdig kontorstøtteapplikasjon i skyen, som lar flere brukere jobbe simultant på ett og samme dokument - være seg tekstdokument, regneark eller presentasjon. Ved at dokumentene kan nås sikkert fra mobile enheter og at grupper kan jobbe på samme dokument i sanntid, legges det til rette for mer effektiv samhandling og mobilitet.

Brukerne kan dele dokumenter både internt og med eksterne aktører som partnere, kunder og leverandører. Man kan se andres redigeringer, se hvem av de andre som jobber med dokumentet og chatte i sanntid.

”Den tid hvor man hadde flerfoldige versjoner av samme dokument og måtte laste opp og ned dokumenter for hver redigering og aldri visste hva som var siste versjon - går heldigvis mot slutten,” sier Nordisk ansvarlig for samhandlingsløsninger Morten Meier.

”Samhandlingsløsninger på mobile plattformer og med enkelere co-editering, gir et konkurransefortrinn ved at man umiddelbart kan få tilgang til oppdatert informasjon, dele ideer, gi tilbakemeldinger, ha online møter, samt få tilgang til fellesskap, ressurspersoner og kunnskapsbaser - raskt, sikkert og uavhengig av lokasjon, sier Meier.”

Tags

Relatert materiale

Let's put smart to work!

IBM Norge