William van Kerkvoorde, Nordic Cluster VP Ingram Micro

Ny Nordic Cluster VP for Ingram Micro

Etter 6 måneder som Administrerende Direktør for Ingram Micro Sverige tar William van Kerkvoorde utfordringen og går inn i rollen som ny nordisk Cluster VP for Ingram Micro. William tar over etter tidligere VP Ulrich Egeskov som etter 15 år i selskapet, bestemte seg for å forlate sin stilling i januar 2018 og søke nye utfordringer utenfor Ingram Micro.

"Jeg er veldig stolt over å få muligheten til fortsatt å utvikle Ingram Micro som den komplette verdiøkende IT- og Telecom-distributøren på det Nordiske markedet. Ingram Micro er et fantastisk selskap med høykvalifiserte personer og en vinnerkultur som stadig driver selskapet fremover, mot nye muligheter", sier William van Kerkvoorde.

William har over 20 års erfaring fra IT-bransjen og har tidligere hatt ledende roller i selskaper som Lenovo, Hp og Compaq. Gjennom årene har han bygget opp en dyp kunnskap innen salg, forretningsutvikling og logistikk i kombinasjon med stor erfararing av entreprenørskap og ledelse.

Hovedfokus for Ingram Micro de siste 2 årene har vært å bygge opp de nordiske landene med sterkt lederskap og kompetente mennesker sammen med en bred portefølje av ledende varemerker og produkter. Utover fokus på ekspansjon har Ingram Micro fortsatt å utvikle tjenester innen logistikk med Zalando-samarbeidet som den siste av nye kontrakter i 2017.

Protect the Core while building the future

"Vi vil fortsette å ha fokus på økt effektivitet og innovasjon innen distribusjon som vår kjernevirksomhet for å fortsette å levere en opplevelse i toppklasse for alle våre partnere. Parallelt kommer vi også til å ekspandere vårt fokus til å utvikle ytterligere tjenester innen Cloud, XaaS og Logistikk for å kunne tilby konkurransedyktige løsninger og forretningsmodeller som hjelper våre partnere til å bli enda mer fremgangsrike i sin virksomhet ", avslutter William.