Yepzon er stolt hovedsponsor av «Heltenes Kamp»

​Yepzon har valgt Ingram Micro som distributør

En av de siste leverandørene som inngår i Ingram Micro sin portefølje av attraktive og spennende produsenter er Yepzon. Yepzon er en finsk produsent av GPS trackere, som nå satser i den nordiske regionen.

Utgangspunktet til gründerne av Yepzon er det faktum at over 1 million barn i verden rapporteres savnet hvert år. I USA og Europa forblir over 10 % av disse barna savnet. Yepzon ønsket derfor i starten å produsere sporbare klær, en idè som gjennom utviklingsprosessen utviklet seg til GPS-trackeren Yepzon™ ONE som ble lansert på markedet i 2015.

«Vi ble umiddelbart interessert i Yepzon sine portefølje og hvis man begynner å tenke etter er det kun fantasien som setter grenser for hva man kan lokalisere. GPS-trackerne fra Yepzon blir et nytt tilskudd som forsterker vår portefølje ytterligere», sier Fredrik Prim, Product Manager i Ingram Micro.

I begynnelsen av 2017 ble Yepzon™ Freedom lansert. Verdens første tracker med WiFi lokalisering! Yepzon er basert i Tampere, Finland og er spådd og bli et av de raskest voksende firmaene i Norden i år.

«I hvert marked ønsker vi å samarbeide med den beste distributøren. I Sverige og Norge ble vårt valg Ingram Micro, delvis på grunn av deres nettverk mot våre definerte nøkkelforhandlere som vi ønsket å nå raskt. Videre er vårt mål å bli den ledende produsenten for GPS-trackers i Norden og videre ekspandere til resten av Europa, noe som vi ser at Ingram Micro kan hjelpe oss med!», sier Heidi Rantala, Chief Marketing Officer hos Yepzon.

Yepzon er stolt hovedsponsor av «Det största äventyret» som sendes på TV4 i Sverige. (Programmet som i Norge heter «Heltenes Kamp» og sendes på TV2) Her kjemper idrettsprofiler fra Sverige og Norge mot hverandre i landskamp – og det er nettopp i Sverige og Norge at Ingram Micro velger å starte sin satsning på Yepzon!

Om produktene

Yepzon™ One er utviklet for å få oversikt og beskytte eksempevis dyr, yngre barn og verdisaker. Med en Yepzon™ kan du raskt lokalisere det du bryr deg mest om gjennom den kostnadsfrie Yepzon-appen.

Yepzon™ One er en enkel og kompakt GPS-tracker som er svært brukervennlig. Den tilbyr en svært lang stand-by tid og avansert datakryptering, noe som gjør Yepzon™ One til en av de smarteste produktene på markedet. Denne vil fungere flere måneder uten lading!

Yepzon™ Freedom er en av de første produktene i den nye generasjonen trackers som kombinerer både alarm og avanserte lokaliseringsfunksjoner. Yepzons produkter kan håndtere både forutsette og uforutsette hendelser ved å benytte seg den siste lokaliseringsteknologien som er tilgjengelig på markedet!

Ved hjelp av Yepzon™ Freedom kan en person i nød bli lokalisert på kun noen sekunder via en smarttelefon. Med et enkelt trykk sender Yepzon™ Freedom ut den nøyaktige posisjonen ved hjelp av WiFI, 3G eller GPS og fungerer uansett om du er utendørs eller innendørs!