Våre 10 beste tips for deg som skal planlegge og innrede et lite baderom

Blogginnlegg -

Våre 10 beste tips for deg som skal planlegge og innrede et lite baderom

Å planlegge og innrede et lite baderom og klare å skape et sted for avkobling samtidig som det skal være plass til omtrent alt – ja, det er virkelig en utfordring!

Her får du våre 10 beste tips til hvordan du kan utnytte plassen i små baderom – med uvanlig smarte baderomsmøbler og dusjløsninger laget for de aller minste baderommene.

1. Velg et lite, men romslig servantskap

La deg ikke lure av et beskjedent ytre – selv et lite møbel kan overraske med mye plass. I våre møbelserier AIR, GRAND og VISKAN finner du servantskap i bredder fra 40 cm og oppover, med skuffer eller dør, i ulike høyder og dybder.

2. Fokuser på innsiden

I små baderom blir funksjonen og plassen inni møblene ekstra viktig. Til alle våre servantskap følger det med to eksemplarer av småoppbevaring i eik som hjelper deg å holde orden på pensler og hårstrikker som ellers har en tendens til å forsvinne. I speilskapet – det lille baderommets beste venn – er det flere smarte finesser for en organisert tilværelse, for eksempel magnetholder til småsaker og skjult stikkontakt.

3. Velg riktig baderomsspeil

Et bra baderomsspeil eller speilskap får det lille baderommet til å oppleves større og luftigere. Effektiv belysning i kombinasjon med smart oppbevaring bak speilglasset er et supert konsept. På mange av våre speil og speilskap kan du dessuten justere både lysstyrke og lystemperatur akkurat som du vil ha det.

4. Å velge dusj til små baderom

Bruk litt ekstra tid når du skal velge dusj til det lille baderommet ditt. Kanskje finnes det en mer optimal løsning enn den du først så for deg. Bruk vår dusjguide for å finne den riktige løsningen for deg og ditt baderom.

5. Velg en dusj med foldedører

I små baderom er det naturlig at badekaret må vike for dusjen og her har du alle muligheter til å skape et dusjrom som er både estetisk tiltalende og plassbesparende på samme tid. De praktiske foldedørene i dusjserien LINC Flex fungerer veldig bra i det lille baderommet.

6. Lag en nisje

Å lage en nisje i baderommet kan gi deg uante muligheter. Med en dusj på den ene siden og for eksempel et toalett på den andre kan du få plass til mer på en overraskende liten overflate. Velger du en foldbar dusjdør fra vår dusjserie LINC Flex trenger ikke nisjen å være bredere enn 580 mm for at du skal kunne gå ut og inn av dusjen uten problem.

7. Utnytt takhøyden

Et dusjglass som strekker seg fra gulv til tak deler av det lille baderommet på en smart måte og gir en følelse av at rommet er større enn det er. Se modellene med «Plus» i navnet i dusjserien EDGE, ARC og EPIC. Ved å skape høydeforskjeller i taket skaper du dybde og dynamikk i det lille baderommet.

8. Ikke la vinduet hindre deg

Et tilbakevendende hinder i mange av våre kunders baderomsplaner er det vinduet som alltid synes å være i veien i små baderom. LINC Monument heter dusjhjørnet som du kan montere på i prinsipp valgfri avstand fra hjørnet. Et utrolig allsidig dusjhjørne som fungerer i de aller fleste baderom.

9. Den vertikale håndkletørkeren

Når det er begrenset gulv- og veggplass – bygg i høyden! Våre ikoniske håndkletørkere LINE og BOW gjør akkurat det med sitt langsmale uttrykk. Og tørker håndkleet minst like effektivt som en tradisjonell tørker samtidig som de er energieffektive.

10. Smart oppbevaring i dusjen

I små baderom er det viktigere enn noen gang å optimalisere oppbevaringen – også i dusjen. For hvem vil egentlig snuble over sjampoflasker på gulvet? Bli kjent med våre smarte oppbevaringsløsninger og maksimer dusjplassen.

Les hele reportasjet 10 tips når du skal innrede små bad her: inr.no/sma-bad

Les også reportasjet Baderom på 4 kvadrat: 7 vanlige planløsninger

Elisabeth Melsom Olsen

Pressekontakt Kunde- og Markedskonsulent 3333 0200
Petter Kvernstrøm

Pressekontakt Direktør 9029 6020 Les mer

Skandinaviske baderom

INR står for svenskproduserte dusjløsninger og baderomsinnredning i skandinavisk design som legger forholdene til rette for et hyggelig og personlig bad på din måte.

Prestegaten 5
3126 Tønsberg