INR Iconic Nordic Rooms får ny administrerende direktør: Johan Nyman satser på fortsatt god vekst på alle markeder

Pressemelding -

Carsten Friis meddeler at han overlater rollen som administrerende direktør til kollegaen Johan Nyman, som med sitt pragmatiske, men samtidig visjonære lederskap og mange framgangsrike år i selskapet, skal drive INR i stødig takt framover.

Johan Nyman – et av selskapets mest toneangivende personligheter – har arbeidet i INR siden 2005, først som salgssjef og deretter også som markedssjef – tar i dag over roret for INR. Et naturlig steg som har vært forventet av mange.

Til tross for at dette har vært intensjonen en stund, har omorganiseringen tatt litt tid. Siden Dansani ervervet INR i 2020 har fokus vært på å se over og styrke selskapets posisjoner innen framfor alt innkjøp, produksjon og digitalisering – å optimalisere produksjonsanleggene for å sikre varetilførselen som til tider har vært utfordrende under pandemien. Dette arbeidet er nå klart, og INR står ivrige og klare for fortsatt sterk vekst og et større fokus på marked og produktutvikling.

- Det er med trygg hånd jeg overlater stafettpinnen til Johan. Han har den rette profilen; både kompetansen og viljen til å fortsette å utvikle INR i stødig takt framover. Med sin mangeårige erfaring innen selskapet kjenner han bedriften og det nordiske baderomsmarkedet meget godt, sier Carsten Friis, som forsetter samarbeidet som styreleder for INR.

- Jeg ser med stor spenning på framtiden, sier Johan. INR er i god økonomisk vekst og i fin form, og jeg kan nesten ikke vente med å møte de utfordringer som venter sammen med personalet på INR. Jeg ser fram til å fortsette å drive INR etter mottoet som hele organisasjonen arbeider etter og som gjennomsyrer alt vi gjør: «Enkelt, Smart, Pent og Trygt».

For mer informasjon kontakt

Carsten Friis, carsten.friis@inr.se

Johan Nyman, johan.nyman@inr.se

INR står for premium nordisk baderomsdesign med en intelligent innside – laget i materialer som skal tåle hjemmets tøffeste miljø i minst 15 år. INR designer, produserer og selger baderomsmøbler, blandebatterier samt håndkletørkere og er markedsledende i Sverige på dusjløsninger. INR ble grunnlagt i Skåne i 1988 og har sitt hovedkontor i Malmø samt produksjon i Jønkøping og Malmø. Selskapet eies fra 2020 av den danske baderomsmøbelprodusenten Dansani. Hovedmarkeder for INR er Sverige, Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.inr.no