Forbered likviditeten med etterskuddsvis betaling av pensjon

Mange bedrifter har gamle pensjonsavtaler med forskuddsvis betaling. Velger du INTUNOR og Duvi Pensjon slipper du det. Samtidig kan du være trygg på at du betaler riktig pensjon.

INTUNORs beredskapsteam jobber på spreng med å iverksette tiltak som styrker kundenes likviditet. Bedriftsrådgiverne opplever at mange bedrifter har undervurdert viktigheten av å velge «riktig» pensjonsleverandør.

–Hos tradisjonelle pensjonsleverandører betaler bedriftene som regel pensjonen til de ansatte forskuddsvis. Det vil si at man betaler inn store summer et par ganger i året som skal dekke pålagt pensjonssparing. Det betyr i mange tilfeller at man låner penger for å dekke pensjonsutgiftene, sier Terje Haugen i INTUNOR Employee Management.

–Det er naturligvis ikke hensiktsmessig. Alternativet er at man betaler pensjonskostnadene etterskuddsvis én gang i måneden. Da betaler man ikke basert på et estimat, men den faktiske kostnaden. Det er smartere og bedre for likviditeten.

Haugen forteller videre at løsningen også er enklere enn normalt: INTUNOR tar seg av løpende innrapportering av ansattinformasjon. Dermed slipper bedriften å oppdatere disse opplysningene selv på nettsiden til pensjonsleverandøren.

Bedrifter som ønsker bistand med å sette opp etterskuddsvis betaling av pensjon oppfordres til å melde interesse her (uforpliktende tilbud): https://bit.ly/2ym5IHa.

• næringsliv
  • pensjon