En dramatisk øyemakeup verdig en rød løper er perfekt om man vil gi looken det lille ekstra. Ram inn blikket og lek med spennende farger for å komme i skikkelig feststeming!

Smokey eyes på 1 - 2 - 3!

HVORDAN LEGGE EN PERFEKT SMOKEY-EYE:

1. Legg en base på hele øyelokket med Smooth Affair for Eyes. Velg den fargen som står best i stil med den fargepaletten du ønsker å legge senere! Her trenger du ikke mye produkt (et knappenålshode er nok), men ikke vær redd for å legge primeren helt opp til øyebrynet.

2. Begynn med en lys farge for å jevne ut fargen på øyelokket, og fremheve de sterkere fargene du legger senere. Vær generøs her – pass på at du dekker hele området hvor du har tenkt til å legge skygge senere!

3. Velg en farge som fremhever øynene dine! Blå øyne fremheves av varme toner som brun og gull, brune øyne rammes best inn av lilla- og ferskentoner, grå øyne kler grønn, sort og andre gråtoner, mens grønne øyne blir smashing sammen med lilla, rødt og rosa.

4. Jobb deg oppover fra lys til mørk med de skyggene du ønsker å bruke. Bruk gjerne en skyggepalett, for eksempel Naturally Glam Eye Shadow Kit! De varme og skimrende skyggene gir en glamorøs finish som passer til de fleste anledninger! Legg de mørkeste fargene nærmest globallinjen (altså der hvor øyet møter øyehulen) for et definert uttrykk, eller dekk hele lokket for en mer dramatisk look. Her er det bare å prøve seg fram og leke med de fargene som passer deg!

Tips: spray litt Hydration Spray på kosten din om du ønsker en mer intens farge!

5. Ikke glem å legge skygge under øyet også! Bruk en Smudge Brush til å legge skyggene dine tett oppunder vippekanten. Følg linjen hele veien bort til øyekroken, men legg gjerne skyggen litt sterkere ytterst.

6. En lys skygge helt innerst i øyekroken åpner blikket og setter prikken over i-en! Bruk fargen Peach Sherbet i PurePressed® Eye Shadow Single, eller den lyseste fargen i din øyeskyggepalett.

7. Fortsett med å legge Mystikol® Powdered Eyeliner langs den øvre vippekanten. Vær nøye med å legge lineren helt inntil vippene. Mystikol® er helt super, fordi du kan lage både en markert linje og enkelt duse ut for en mykere look!

8. Tid for mascara! Bruk en mascara som gir volum for å komplimentere den dramatiske og glamorøse looken du har laget. Longest Lash Thickening and Lengthening Mascara gir deg et intenst blikk og varer hele kvelden!

Tips: hold et kredittkort bak vippene for å unngå søl!