Nyhet i Norge: Sproud plantebasert drikke usøtet!

Nyhet i Norge: Sproud plantebasert drikke usøtet!

Sproud, som tidligere har vært representert med Sproud Original, lanserer nå en usøtet variant av drikken. Den nye varianten har enda bedre og mer nøytral smak, og er uten tilsatt søtning. "Den norske forbruker etterspør produkter med mindre sukker, og dette produktet har således stort potensial i en kategori med høy vekst!" sier kategorisjef for Sproud i Norge, Else Sandø.

Sproud er et svensk merke som produserer plantebaserte drikker basert på erteprotein - som er det siste innen plantebasert mat og drikke. Erten er et mer miljøvennlig alternativ som base for plantebasert mat, samtidig som den inneholder masse gode næringsstoffer. I tillegg er den allergenfri og uten kolesterol.

Sproud Usøtet har en naturlig, god nøytral smak. Den er derfor svært anvendelig og egner seg ypperlig til å drikke direkte, over frokost-blandingen, til smoothies, grøter og annen matlaging – da den blender perfekt inn uten å skille seg og uten å sette smak på maten. Drikken er helt uten melk, soya, nøtter og gluten. 100 % vegansk og produsert uten kjemiske tilsetninger.

Sproud Usøtet 1l er tilgjengelig i OBS samt i utvalgte Mega og Extra fom uke 18.

Jensen & Co, distributør av Sproud i Norge

Kontaktperson: Irén Nicolaisen, Kategorikoordinator Jensen & Co, mob.: 468 18 481

e-post: iren.nicolaisen@jensenco.no