Jøtul har definert "Hygge" siden 1853.

Tidsløst design og ekte håndverk

Da Jøtul redefinerte det klassiske vedovnsdesignet med den unike F 370-serien i 2006, ble den en umiddelbar suksess. Den strålende mottakelsen gjorde raskt F 370-serien til Europas mest populære vedovn, så da etterfølgeren skulle lanseres ble selvsagt ingenting overlatt til tilfeldighetene.

Et nytt designikon er født

Viktigheten av å identifisere hva som gjorde Jøtul F 370 til verdens mest populære og prisvinnende vedovn gjorde seg raskt gjeldende. Målet for designerne var tydelig.

«Behold det som fungerer og forbedre der vi kan.»
– Kristin Schanche, Studio Director & Partner, Hareide design

Resultatet ble Jøtul F 370 Advance, en serie som gir enda større innsyn til flammene via tre store vinduer, samtidig som peisovnen nå er utstyrt med brukervennlige luftkontroller som gjør at glasset alltid holder seg rent. For alle som har lyst på en moderne ovn der du slipper å bruke tid på tørke sot fra glasset, og i stedet kan bruke tiden til å kose deg med de du er aller mest glad i, bør altså valget være enkelt.

En ovn som kan vris 360 grader!

Jøtul F 373 Advance kjennetegnes ved sitt moderne design, og har brennkammeret plassert på en søyle. Har du en åpen stue/kjøkkenløsning kan det imidlertid være praktisk å ha muligheten til å kunne vri peisovnen i akkurat den retningen du ønsker, og det har selvsagt Jøtul tatt hensyn til: Bestiller du ovnen med topputtak og dreiefot kan du nemlig vri ovnen hele 360 grader.

Ekte norsk tradisjon

Jøtul har helt siden starten i 1853 lagt vekt på å ha solid håndverk i bunn. Som en av verdens eldste produsenter av vedovner, peiser og ovner er det derfor verdt å merke seg at alle ovnene fortsatt produseres ved gamle Kråkerøy Verk i Fredrikstad. Resultatet av den unike kompetansen som sitter i veggene er produkter som både er funksjonelle og moderne, samtidig som de oppleves som tidløse. Solid håndverk aldri går av moten.

Kortreiste materialer som varer

I motsetning til de fleste konkurrentene lager Jøtul alle sine ildsteder av støpejern, og det er det svært gode grunner til: Støpejernet tåler ekstremt høye temperaturer og temperatursvingninger uten å gå i stykker. Resultatet blir dermed både robust og lekkert, uten at man trenger å bekymre seg for sveiseskjøter og tretthetsbrudd som følge av at flere ulike deler må festes sammen.

Velger du Jøtul F 373 Advance kan du være trygg på at du får en moderne ovn basert på klassisk og tidløst design. Det gir et resultat som ikke bare vil glede deg men også de kommende generasjoner. Eller som Jøtul oppsummerer det:

Det er hygge i praksis!