Jeg ga mine ansatte 30 timer - EKSTRA

Jeg ga dem ikke 30 timer ekstra jobb, åh nei. Jeg ga dem 30 timer ekstra lønn! Men jeg stilte krav til dem.

• timene kunne ikke brukes på kontoret eller til vanlig kontorjobb (for å komme a'jour)
  • timene måtte dokumenteres med bilder
  • timene måtte brukes i juni
  • timene måtte gi hver og en en ny kunnskap
  • en kunnskap som de lett kan dele med oss andre og som kanskje kan bli til et nytt reisekonsept i Jomfrureiser

Ble jeg populær eller? Skikkelig inspirerende for oss alle. Det er så lett å si at du må teste ut noe nytt, du må lære deg noe nytt og du må satse på nye interesser i voksen alder. Nå fikk vi gjort alvor av det, og virkelig brynt oss og lært mye nytt. Noe av dette har alt blitt til nye reisekonsept for oss, noe er på planleggings stadiet og kanskje kommer i 2022? Vi har over 20 reiser klare til å bookes i 2022. Aldri har vi vært SÅ tidlig ute med våre reisetilbud! Men det kommer mange flere:)

Her noen av aktivitetene som vi ansatte gjorde i juni:

• SUP kurs
  • kajakk kurs
  • line dance kurs
  • Indisk matlagningskurs
  • yoga fordypning
  • vinsmaking av viner (både røde og vite og bobler) med maks 3 % sukker (!)
  • spansk språk kurs
  • sjokoladekurs
  • konversasjonskurs
  • pustekurs
  • første hjelps kurs

Kanskje ikke så revolusjonerende aktiviteter sier du? For flere av oss var/er det det. Hvordan skal man nå egentlig konversere, "small talk" er ikke vanlig blant oss nordmenn. For oss betyr vennskap go fellesskap mye, det er det vi ivrer mest for og alltid inkluderer på våre reiser. For hvordan finner man venner i voksen alder? Vi flytter, endrer jobb, mister kontakt, barna flytter osv. Viktig med konversasjon for å begynne ny vennskap. Eller gjør det enkleste - bli med oss på reise. Her finner du garantert nye venner!
Har du forresten hørt om heispresentasjonen? På like lang tid det tar å ta heisen i 3 etasjer skal du kunne presentere deg med essensen av hvem du er og hva du gjør. Det er 10 sekunder det! Prøv det.

Hva med SUP (stand up padling) - det ser lett ut men er det det? Kom og forsøk - vi har flere reiser med sup brett inkludert.

Vinsmaking - blir jo litt spesielt når det kun skal være 3 % sukker - sjekk det ut på polet neste gang du er der. Fin måte å bli bevist på skjulte kalorier.

Første hjelps kurs var det som helt klart ga oss mest. Virkelig bra kurs i regi av Røde Korset, anbefales på det varmeste. En har gått til innkjøp av hjertestarter, og en har blitt medlem av beredskapstroppen i vår kommune. Dette kurset kan alle gjennomføre! Og det mest uselviske du kan gjøre, du kan ikke hjelpe deg selv men andre du møter å din vei.

Hilsen Sjefsjomfru Charlotte

• Ferie

• vennskap
  • fellesskap
  • kajakk
  • førstehjelp
  • velværereiser
  • aktiviteter
  • linedance
  • ansvarlig turisme
  • suppadling
  • vinsmaking

Mer enn 29 års erfaring på å arrangere gruppe- og temareiser for jenter. Våre tema på reisen er: Trening, yoga, mindfullnes, vandring, sykkel, weekend og kultur. Hver reise har eget tema med egen leder + at vi opplever naturen og kulturen dit vi reiser. Første halvdel av  2021 tilbyr vi reiser i Norge.