Jotun inntar interiørmessen i Milano

Jotun inntar interiørmessen i Milano

Norsk design i Milano

Norge skal markere seg med Jotun-farger ved årets store møbelmesse i Milano Et unikt samarbeid skal fremheve norsk design og produkter ved utstillingen Norwegian Presence. Og Jotun legger eksklusive farger til.

– Farge er helt avgjørende for uttrykket i de rommene vi lever i, og derfor er det naturlig at Jotun inngår som en samarbeidspartner ved presentasjonen av norsk interiør i utlandet, sier Lisbeth Larsen, Global Colour Manager i Jotun.

Norwegian Presence

Norwegian Presence presenterer norsk design på sitt beste ved den internasjonalt anerkjente interiørutstillingen i Milano, 14. – 19. april 2015. Et helt nytt, norsk utstillingskonsept samler både norske stilikoner, ny produktdesign og kunsthåndverk på en felles arena. Jotun er samarbeidspartner i Norwegian Presence, og vil legge farge til den norske paviljongen som er på hele 250 kvadratmeter.

Jotun med egen fargepalett

Med deltakelse i Norwegian Presence ved møbelmessen i Milano, markerer Jotun sin vilje til å ta en betydelig internasjonal posisjon innenfor interiør. Det er utviklet én unik farge som har fått navnet Norwegian Presence, i tillegg til at tre andre Jotun-farger skal prege den norske utstillingen. Fargene er plukket ut spesielt for arrangementet av Lisbeth Larsen, Global Colour Manager i Jotun.

En internasjonal aktør

Jotun er en betydelig global aktør på det dekorative markedet, og har etablert samarbeid med mange av de største arkitektene verden over. Milanomessen er en av de viktigeste arenaene for interiørinteresserte. - Det er derfor naturlig og en stor glede for oss å være til stede her og støtte opp om norsk design, sier Lisbeth Larsen, Global Colour Manager i Jotun.

Samarbeidspartnere

Ansvarlige for utformingen av den norske utstillingen er Jannicke Kråkvik og Alessandro D’Orazio, som også jobber med interiøruttrykket for mange av Jotuns kampanjer. De fire utvalgte fargene skal brukes som bakgrunn for fire delelementer, som blant annet presenterer design fra Northern Lighting, Tonning&Stryn og Andreas Engesvik.

Ventura Lambrate i Milano

Norwegian Presence blir å finne i det røffe industriområdet Ventura Lambrate i Milano, en trendy utstillingsarena som under møbelmessen tiltrekker seg over 80 000 besøkende fra hele verden.

Ved den norske utstillingen blir det, i tillegg til møtet med interiørdesign, mulighet til å smake spesialiteter fra nord. Mange av de norske designerne vil være tilstede under messen, det vil også representanter fra Jotun.

For mer informasjon om Jotuns samarbeid med Norwegian Presence, kontakt:

Lisbeth Larsen

Global Colour Manager, Jotun Decorative Paints

e-post: lisbeth.larsen@jotun.no

For mer informasjon om Norwegian Presence:

Arvild Bruun

Kommunikasjonsansvarlig, Norwegian Presence

E-post: arvild@fuglen.no

Fakta Norwegian Presence

Utstillingskonsept bestående av partnerne Klubben, Norwegian Crafts, Norwegian Icons, Fuglen og Jotun Decorative Paints.

Deltar med første utstilling ved FuoriSalone Milano, 14. – 19. april 2015.

Utstillingen presenterer norske designprodukter, prototyper, interiørikoner og kunsthåndverk.

www.jotun.no

Jotun er Norges ledende produsent av maling og pulverlakker. Konsernet er innenfor en rekke av sine områder blant de ledende selskaper, både i Europa og på verdensbasis. På verdensbasis har Jotun 9 500 ansatte, og 36 produksjonsanlegg fordelt på alle kontinent.

Jotuns Visjon er å utvikle, produsere og markedsføre produkter og tjenester som møter de løpende krav til kostnadseffektivitet, miljøhensyn og høy kvalitet.