LADY lanserer 12 helt nye farger, hver og en med en unik personlighet! Som denne vakre grønne - 8546 Local Green. LADY Wonderwall lanseres i ny, matt utgave!

​LADY lanserer fargetrendene for 2020 - En hyllest til fargene!

LADY lanserer fargetrendene for 2020: – En hyllest til farger og inspirasjon til endring!

“Å trives i hverdagen er noe vi alle ønsker. Farger har en stor påvirkningskraft, og bidrar til effektfulle innslag i livene våre.” – Lisbeth Larsen, Global Colour Manager, Jotun.

LADY feirer 2020 med introduksjonen av 12 nye farger, nydelig avstemt med 8 tidløse nyanser, vakkert presentert i det nye fargekartet ”2020 Colour Design by LADY”. Samtidig lanseres en helt ny LADY Wonderwall. Markedets mest robuste veggmaling har blitt enda mattere og enda vakrere.

Jotuns globale fargesjef Lisbeth Larsen og hennes team, designer og utvikler farger som skaper ulike stemninger og atmosfærer. De 12 nye LADY-fargene er intet unntak. Nå lanseres et helt nytt fargekart med en tidsriktig palett bestående av20 vakre LADY-farger som reflekterer potensialet og optimismen for fremtiden.

Et nytt tiår!

– 2020 representerer et helt nytt tiår. Mange av oss ønsker å foreta noen endringer i livet, lære noe nytt, reise eller bare dagdrømme litt mer. Uansett; et godt sted å begynne er hjemme i egne omgivelser. Det sier Lisbeth Larsen, som har ledet arbeidet med utviklingen av det nye fargekonseptet.

– Når vi skal designe en ny farge spør vi alltid oss selv hva vi ønsker at fargen skal uttrykke, sier Larsen. For det handler om mer enn én ny farge. Det handler om en tolkning av tendenser i samfunnet, og hva vi tror vil være viktig for folk i tiden som kommer. Dette ønsker vi å støtte opp om med våre farger.

Vakker, matt og robust

Trendrapporter viser at vi forbrukere blir stadig mer bevisste. Holdbare løsninger vektlegges også når det kommer til maling, samtidig som det stilles høye krav kvalitet og estetikk.

Denne høsten lanseres en helt ny LADY Wonderwall. Den er mattere og har en vakrere finish, men er like robust. Dens unike egenskaper når det kommer til slitestyrke og flekkavvisning gjør at den tåler hverdagens bruk. Hva enn den måtte romme, holder veggene seg like matte og vakre.

12 unike personligheter

Farger er effektfulle innslag i livene våre, og det nye fargekartet er en invitasjon til å utforske effekten av farger. – Ulike farger påvirker oss forskjellig, fortsetter Larsen. – Det er herlig å oppleve hva våre farger og malinger kan gjøre for et rom, og for menneskene som bor der.

Fargekartet som nå lanseres byr på 12 helt nye LADY-farger. Hver og én av fargene har sin egen personlighet, og skaper helt unike atmosfærer. Fargene har fått navn som reflekterer en optimistisk fremtidstro; i kombinasjon med individualitet og nysgjerrighet.

8546 LOCAL GREEN - En gulaktig grønn tone – frodig, naturlig og jordnær.

11174 CURIOUS MIND - En kalkaktig grågul nyanse – dempet, diskret og elegant.

20144 GROUNDED RED - En gyllen rød tone – varm, jordnær og brent i uttrykket

5489 FREE SPIRIT - En grønnaktig blå tone – forfriskende, levende og sval.

20142 DAYDREAM - En dempet plommefarge – varm, lun og luksuriøs

4863 STATEMENT BLUE - En klar og sterk blåtone – kraftfull, energisk og sofistikert.

11173 HUMBLE YELLOW - En lys og dempet gultone – ydmyk, diskret og elegant.

11175 ADVENTURE - En brent oransje tone – lun, gyllen og eventyrlig vakker.

20143 LIVELY RED - En gyllen rød tone – levende, glad og oppmuntrende.

7637 EXHALE - En dempet minttone – avslappende og sval.

20145 WISDOM - En dyp plommefarge – beroligende, elegant og sofistikert.

5490 SERENE BLUE - En dempet blågrønn farge – harmonisk og vakker.

Et vakkert sluttresultat

Jotun er svært opptatt av å utvikle farger som opptrer vakkert på store veggflater. – Vi designer og utvikler farger som folk skal bo med, sier Larsen. – Effekten av en farge opplever du først når du har malt den på veggen, og virkelig kan ta inn over deg hva den tilfører rommet.

Når du maler med LADY vil du alltid oppnå et vakkert sluttresultat, både når det handler om farge og finish, bedyrer hun. Takket være Jotun Fargetrygghet vet du, at når du velger Jotuns malinger, blir veggfargen nøyaktig lik lamellen slik du ser den i det nye fargekartet.

Jotun deler av sin kunnskap om maling og farger i mange kanaler. Med nytt fargekartet fra LADY, innholdsrik LADY Inspirasjonsblogg og jotun.no, er det lett å la seg inspirere til endring, og skape et vakkert og personlig hjem.