LADY Supreme Finish er fornyet med bedre påføringsegenskaper og ekstrem slitestyrke.  I tillegg har vi utviklet vår hittil matteste glansgrad for tre og panel.
LADY Supreme Finish er fornyet med bedre påføringsegenskaper og ekstrem slitestyrke. I tillegg har vi utviklet vår hittil matteste glansgrad for tre og panel.

Matte trender fører an. Det gjør også vårens nyheter fra LADY!

«Det som er så bra med nye LADY Supreme Finish, er at den fungerer så godt på ulike overflater og elementer som du allerede har i hjemmet ditt».

– Jannicke Kråkvik, stylist og scenograf

I tillegg har vi utviklet vår hittil matteste glansgrad for tre og panel.

– LADY Supreme Finish, som er markedets beste malingsserie til tre og panel, er nå enda bedre. Med lang åpentid og god penselmotstand blir det enda enklere å lykkes med en jevn overflate. Da er du sikret et perfekt sluttresultat til både tre og panel, dører, lister og møbler, sier Regional Brand Manager i Jotun, Anne Favretto.

Enda vakrere og mattere

Den matte trenden har kommet for å bli, og stadig flere av oss omfavner nå det helt matte uttrykket. Jotun har derfor lagt ekstra ressurser i å utvikle den nye LADY Supreme Finish Pure Matt som er enda mattere enn forgjengeren LADY Supreme Finish Matt, og i tillegg enda mer slitesterk.

Nyhet! LADY Supreme Finish Pure Matt
Nyhet! LADY Supreme Finish Pure Matt.

Ekstremt slitesterk og med suveren flyt

LADY Supreme Finish, som er en vanntynnet oljemaling utviklet for innendørs treverk, har lenge vært en favoritt i norske hjem. Den fornyede malingen flyter enda bedre ut etter påføring, noe som sikrer den perfekte finishen.

– Nye LADY Supreme Finish er også ekstremt slitesterk, og gjør seg dermed godt i slitasjeutsatte områder som på trappegelender, møbler og dører. Dette er en malingsserie som spiller på lag med hverdagen, og som gir et resultat du kan glede deg over lenge, forteller Favretto.

Avansert teknologi og tverrfaglig samarbeid

Den nye malingsserien er resultat av et enestående, tverrfaglig samarbeid. Jotuns kjemikere har jobbet tett med farge- og trendekspertene. Den nye formuleringen sikrer et estetisk og varig sluttresultat, og du kan fortsatt velge mellom fire ulike glansgrader.

Skap unike uttrykk med ulike glansgrader

Hele malingsserien er fornyet, og når du benytter deg av ulike glansgrader skaper du et spennende og lekkert interiør. Fremhev detaljer med en høy glansgrad, eller velg helt nye LADY Supreme Finish Pure Matt. Fargeopplevelsen vil variere, valget er ditt!

Pure Matt – glansgrad 03: Demper fargen og gir et helmatt, sobert uttrykk.
Silkematt
– glansgrad 15: Demper fargen, men gir en diskré kontrast.
Halvblank
– glansgrad 40: Forsterker fargen og fremhever detaljer.
Superblank
– glansgrad 80: Skaper glansfulle detaljer og reflekterer lyset.

Tilfører et spennende uttrykk

Jotuns faste stylister, Kråkvik/D´Orazio, har testet nye LADY Supreme Finish hjemme hos seg selv. Leiligheten fungerer ofte som et «showroom» for arbeidene deres, og inspirerende interiører er deres ekspertområde.

Veggene er malt med LADY Pure Color i fargen 12075 Soothing Beige. Lister og dører er malt med nye LADY Supreme Finish Pure Matt i fargen 12075 Soothing Beige. Skrivepulten er malt med LADY Supreme Finish Pure Matt 1775 Fresh Pasta.
– Det som er så bra med nye LADY Supreme Finish, er at den fungerer godt på ulike overflater og elementer som du allerede har i hjemmet ditt, sier stylist Jannicke Kråkvik. Møbler og detaljer som ikke tar stor plass, er kanskje der man kan man våge å bruke nye farger og glansgrader på en mer spennende måte, tipser hun.
Venstre: Veggene er malt med LADY Pure Color og hyllen i LADY Supreme Finish Pure Matt. Farge: 12075 Soothing Beige. Høyre: Veggene er malt med LADY Pure Color, lister og detaljer i tre er malt med nye LADY Supreme Finish Pure Matt. Farge: 10966 Almond Beige.

– Den nye glansgraden Pure Matt fungerer utrolig godt på ulike overflater, den er god mot direkte sollys og den får frem fargen på en veldig fin måte, sier Kråkvik. I en leilighet som vår med mye treverk, også på dører og vinduer, så er det fint å kunne bruke denne helt matte finishen som spiller fint sammen med veggene som også er malt i samme farge med LADY Pure Color.

Matt duo for helmatt interiør

Supermatte LADY Pure Color og matte trender har økt forståelsen av hvordan glansgraden påvirker sluttresultatet. – Med supermatte vegger reflekteres minimalt med lys, og derfor egner matte malinger seg svært godt i rom med store vinduer og mye sidelys, forklarer Favretto.

Veggene er malt med LADY Pure Color, skapdørene er malt med nye LADY Supreme Finish Pure Matt. Farge: 10966 Almond Beige.

– Våre matteste malinger LADY Pure Color og LADY Supreme Finish Pure Matt kan med fordel kombineres av alle som ønsker seg et sanselig og helhetlig matt interiør. Da får du gleden av en sober, elegant og myk atmosfære i hele rommet, avslutter hun.

Jotun er markedsleder innen dekorative malinger i Norge, og en av verdens ledende produsenter av maling og pulverlakker med 67 selskaper og 38 produksjonsanlegg på alle kontinent. Jotuns produkter er tilgjengelig i mer enn 100 land gjennom egne selskaper, felleskontrollerte selskaper, avdelingskontorer, agenter og distributører.

Jotun hadde i 2019 en omsetning på NOK 19,7 milliarder, og konsernet har mer enn 9 800 medarbeidere. Konsernet er organisert i fire ulike segmenter og sju geografiske regioner, og har sitt hovedkontor i Sandefjord.