Junglemap lanserer Informasjonssikkerhet 2022

Skadepotensialet ved cyberangrep og andre digitale trusler tvinger virksomheter til å ta grep for å redusere risikoen. Junglemap tilbyr bevisstgjørende opplæring som fremmer sikker atferd blant alle ansatte — året rundt. I dag lanserer Junglemap Informasjonssikkerhet 2022.

Selv om Norge er I verdenstoppen på digitalisering, er vi bare rangert som nr. 41 på National Cyber Security Index. Samtidig økte antallet cyberangrep med 29 prosent i første halvår i 2021, ifølge Cyber Attack Trends: 2021 Mid-Year Report.

Den menneskelige faktoren i informasjonssikkerhet kan ikke ignoreres. NanoLearning-metoden og innholdet vårt hjelper kundene våre enkelt og effektivt å holde dette virksomhetskritiske temaet høyt på agendaen, sier Nils Ivar Skaalerud, COO i Junglemap.

Siden 2006 har Junglemap levert informasjonssikkerhetskurs til 6 millioner brukere i 140 land, med fokus på temaer med høy risiko for menneskelige feil, som phishing, passord og mobil-/internettbruk. En rød tråd er STAR-atferd (Stop, Think, Ask, React), og leksjonene styres mot diskusjoner og små øvelser på beste praksis for å skape en kollektiv, varig atferdsendring.

Kombinasjonen av korte, konsise NanoLearning-leksjoner, proaktiv e-postdistribusjon og en jevn fordeling av innhold gjennom kalenderåret, stimulerer til høy deltakelse og motvirker vår naturlige glemselskurve. Opplæringen omfatter spørreundersøkelser i for- og etterkant, kunnskapstester for repetisjon, valgfrie phishing-tester og lederrapporter samt fullt automatisert distribusjon og AD-integrasjon.

Nyheter i Informasjonssikkerhet 2022
2022-versjonen inneholder flere nye elementer, herunder phishing-simulering med falske påloggingssider («credential harvesting») og en STAR-rating av brukernes prestasjoner for å skape økt motivasjon og engasjement. Både sluttbrukergrensesnittet og NanoLearning-plattformen, som leveres som en Software-as-a-Service-løsning, har blitt betydelig modernisert for 2022-lanseringen.

Vil du vite mer, kan du kontakte Nils Ivar Skaalerud på nis@junglemap.com eller +47 930 87 636.