Pressemelding -

Kameo og Klarna innleder samarbeid: muliggjør enklere investeringer på Kameos plattform

Kameo har hatt en enorm vekst siden start, med investorer i Skandinavia som har lånt ut nesten 2 milliarder kroner til eiendomsprosjekter. Etterspørselen har i takt med veksten økt etter enklere og raskere betalingsløsninger. Kameo har derfor innledet et samarbeid med Klarna for å kunne tilby sine kunder direkte betaling fra  sin bank igjennom Klarna Open banking.

«Vi har fått mange nye investorer i Kameo og vi ønsker å gjøre det enkelt og tilgjengelig for alle som vil å være med å investere i eiendomsprosjekter», sier Sebastian Harung, grunnlegger og CEO i Kameo. «Det var derfor åpenbart å velge en vesentlig fintech aktør som Klarna for å levere den nye betalingsløsningen. Det betyr at våre kunder kan foreta direkte betalinger fra banken sin når de investerer i eiendomsprosjekter på plattformen vår. Det er også flott at vi fintech-selskaper finner nye muligheter sammen, noe jeg tror vi vil se mye mer av i fremtiden.

Wilko Klaassen,VP for Klarna Open Banking, Direct Bank sier om samarbeidet: "Investering og sparing skal være lett, tilgjengelig og enkelt. Derfor er vi veldig glade for at vi sammen med Kameo nå gjør investeringer i eiendomsprosjekter enda lettere via Klarnas direkte betaling"

• Økonomi, finans

• småsparere
  • crowdfunding
  • crowdlending
  • investering

Investeringsplattformen Kameo finansierer eiendomsprosjekter ved hjelp av titusentalls investorer over hele Skandinavia. Gjennom plattformen kan enkeltpersoner og selskaper enkelt investere i sikrede eiendomslån, samtidig som de hjelper eiendomsutviklere med finansiering.

Kameo ble grunnlagt i 2014, fikk tillatelse fra det danske finanstilsynet i 2016 og opererer i dag i Sverige, Danmark og Norge med ca. 40 ansatte. I 2019 ble ABG Sundal Collier største deleier av selskapet og Ilija Batljan Invest AB kom inn i 2021 som strategisk eier. Siden starten har Kameo via sine over 30 000 småsparere lånt ut over 1,9 milliarder kroner fordelt på over 506 lån. Historisk netto avkastning til småsparerne har vært i overkant av 9% per år.

Annika Richardsen

Pressekontakt Communications Manager 97637469