Foto: Nicolai Solbakk Willumsen

Tok pallplassering på første forsøk

I 2017 deltok Åge Markus Schultz (21) for første gang i en spillturnering på The Gathering. Selv hadde han ikke troen på pallplassering, men endte opp med en 2. plass. Nå anbefaler han alle å delta.

– Jeg hadde veldig lite turneringserfaring og å delta på konkurranser var fortsatt uvant terreng så jeg forventet ikke å gjøre det så alt for bra. Jeg er fortsatt ganske stolt over å komme på 2. plass, sier Schultz.

På The Gathering får deltakerne mulighet til å konkurrere i noen av de mest populære spillene, bli kjent med andre som spiller de samme spillene og ikke minst ha det gøy. The Gathering fortsetter breddesatsingen på e-sport og deler ut pengepremier til de beste spillerne.

– Man har ingenting å tape på å delta i konkurransene på TG, og hvis du ikke har meldt deg på en konkurranse før så er dette en veldig god mulighet til å prøve noe nytt, sier Schultz, som deltok på Super Smash Bros. Wii U, konkurransen i fjor.

Å delta i e-sport turneringene skal ikke være skremmende. Det skal oppleves som en fin spillopplevelse i tillegg til å vekke en kompetitiv spillinteresse og videreutvikle talent.

– Det er viktig for oss å kunne tilby et konkurransemiljø hvor det er en lav terskel for å bli med, vi ønsker både nybegynnere og erfarne spillere velkommen. Slik kan flest mulig være en del av den uforglemmelige e-sport opplevelsen og sitte igjen med en ny gnist for å satse på e-sport så de kan gjøre det enda bedre neste gang, sier Remy Bredesen, game-ansvarlig på The Gathering.

Spillene det konkurreres i denne påsken er Counter Strike: Global Offensive, League of Legends, Rocket League, Overwatch, Hearthstone, Minecraft og Super Smash Bros.

Påmeldingsfristen for konkurransene er åpen frem til 28.mars eller til de er fylt opp.

For mer informasjon om konkurransene:

Påmelding til spillkonkurransene

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Remy Bredesen, game-ansvarlig i The Gathering.
E-post: remy.bredesen@gathering.org.
Telefon: 936 49 129.

Om The Gathering
The Gathering er Norges største datatreff. Årlig samles over 6000 mennesker i Vikingskipet på Hamar for å feire påsken sammen med spill, foredrag, konserter og kreative konkurranser. Arrangementet drives av i overkant 300 frivillige ildsjeler fra inn og utland, organisert av den ideelle organisasjonen, KANDU - Norsk Dataungdom.

Sondre Solbakken

Pressekontakt The Gathering 2022 +47 958 33 901
Simon Eriksen Valvik

Pressekontakt Kommunikasjonsansvarlig Område: The Gathering og KANDU +47 400 50 100

KANDU - Norsk Dataungdom

KANDU er en demokratisk medlemsorganisasjon for ungdom som driver med datakultur og datarelaterte hobbyer. Med over 7000 medlemmer er vi Norges største organisasjon for datainteressert ungdom. Vi er best kjent som arrangøren av The Gathering som hver påske samler over 6000 mennesker i Hamar, men jobber også året rundt for å skape mer og bedre datakultur i det Norske samfunnet.

KANDU
Kolstadgata 1