Pyricare - en steril saltvannspray

Pyricare saltvannsspray er et nytt produkt fra Weifa innenfor sårbehandling. Pyricare er en steril saltvannspray til skyll og rens av akutte og kroniske sår.  Små kuttsår og skrubbsår gror vanligvis uten behandling, men rengjøring av såret er viktig for å forebygge infeksjoner. Bakterier kan lett trenge inn i et åpent sår og forårsake infeksjon.

Pyricare er velegnet til skylling og rensing av både akutte og kroniske sår. Ved spraying vil smuss og blod fjernes og vevet mykgjøres. Dette er gunstig for sårhelingen. Sprayen er steril til siste dråpe, og kan brukes i alle retninger.

Pyricare saltvannsspray blir lansert i apotek i februar, og vil finnes på Ditt Apotek, Vitus Apotek og Komplett Apotek

• Helse, sykepleie, legemiddel

• saltvann
  • sårbehandling