Lisbeth Yvonne Dalheim Risan og Terje Roar Hansen er klare med videobasert liveundervisning i NDT.

Nytt videokurs innen NDT

Nå tilbyr Kiwa videoopplæring i NDT, muliggjort av «Cisco Webex Meeting». Dette er kostnadsbesparende og effektivt for både bedrifter og kursdeltakere.

Det videobaserte liveundervisningstilbudet gjelder i første omgang for NDT-overflatemetodene visuell testing (VT), magnetpulvertesting (MT) og penetrant testing (PT). De to første dagene av kurset vil foregå over video, og deltakeren kan sitte hjemme, på arbeidsplassen eller i utlandet dersom det passer best.

- Videoundervisning er noe vi har jobbet en stund med å få til, og vi gleder oss veldig til å komme i gang med kurset, sier fagansvarlig for NDT, Lisbeth Yvonne Dalheim Risan.

Betydelige besparelser

At deler av kurset ikke er avhengig av fysisk oppmøte betyr betydelige besparelser for både deltaker og bedrift. Minimum to hotellovernattinger, eventuelle ekstra flyturer, kollektivtrafikk, taxiturer og mat under oppholdet utgår.

- Da man tidligere måtte fly ned den første uken, og eventuelt fly hjem igjen eller tilbringe helgen i Stavanger for å delta den andre uken, trenger man nå bare å fly ned til mandag i uke 2, forklarer Dalheim Risan og legger til;

- Det vil til slutt utgjøre en betydelig sum for våre kunder.

Intelligent teknologi

Kursdeltakeren blir nå tilbudt en ny og oppdatert undervisningsopplevelse, hvor man kan benytte seg av tre forskjellige tilkoblingsmetoder for å få tilgang til «kursrommet».

- Teknologien er også såpass intelligent at det føles ut som man deltar på undervisningen i samme rom. I tillegg gir undervisningsformen muligheter for diskusjoner og spørsmål underveis, samt deling av undervisningsmateriell, sier Lisbeth.

For mer informasjon/påmelding:

svein.hanoy@kiwa.com | Tlf: +47 488 51 371 | www.kiwa.no