5 ledende mønstertrender i sommerens trendprognose

Årets sommer nærmer seg og med den sommerens festligheter. Sommeren blir nok litt annerledes enn det vi er vant til, men interessen for å style seg og gjøre seg sommerfin er fremdeles til stede. En herlig sommervind av mønstre i alle varianter og farger svever inn over sesongen. Klingel lister her opp de 5 heteste mønstertrendene man bør satse på i sommer.

Vakkert bladmønster i trendtoppen
De klassiske villdyremønstrene legges nå litt til siden og vi lar istedenfor jungelens herlige stemning ta plass. Svale tunikaer med innslag av jungel og blader i alle regnskogens nyanser er noe vi ser mye av i sommer. Match med et par hvite shorts og la mønsteret gjøre sitt.

Syv slag blomster – mildt sagt!

For hva hadde sommeren vært uten blomstrende, nette sommerkjoler? Sesongens kjoler inspireres av blomsterenger og farger som leder tankene hen til søte sommerbær. En blomstermønstret kjole er alltid et sikkert kort og slår aldri feil.

Blokkmønster …
... en av sommerens heteste trender! En festlig kjole med store blokkstriper sørger for en kul look. Legg til et par rosa, blomstrete øredobber og la det kule møte det litt søte og yndige. Hos Klingel finner vi også mange blokkmønstrede strikkejakker som er perfekte å slenge på seg når det blir kjøligere utpå kvelden.

Batikkmønster er hett!

Sommerens absolutte hit er batikkmønstrede plagg. Hos Klingel møtes vi for eksempel av en lekker maxikjole som lar batikkmønsteret komme helt til sin rett. Piff opp batikkstilen ved å markere midjen og style kjolen med et stilig skinnbelte som høyner luksusfaktoren. Finnes det noe bedre enn klassiske mønstre og praktiske plagg? Velg en batikkmønstret kjole – ett eneste plagg og du er ”ready to go”! Stilfullt og enkelt.

Våg å gå for striper
Klingel inviterer inn til et hav av striper. Når været er lunefullt lar vi et par stripete bukser smykke bena våre, på varmere sommerdager er det derimot stripete shorts som gjelder. Skap en mer velkledd og dresset sommerlook med et par linbukser med fargeglade pastellstriper. Hos Klingel møtes vi også av mengder med stripete bluser som spriter opp en hvilken som helst dag.

_________________________________________________________________________
Kolleksjonen ligger ute for salg på www.klingel.no samt i katalog.

Last ned høyoppløselige bilder: http://www.mynewsdesk.com/no/klingel/latest_media

For ytterligere informasjon, bilder og bestilling av PR-prøver:

Maja Gustafsson,
 PR-ansvarlig Klingel
Mobil: +46 702-74 77 41 8
maja.gustafsson@klingel.se

, daglig leder Klingel Nordics

Mobil: +46 706-68 60 86

Klingel retter seg mot den aktive kvinnen midt i livet. Vi tilbyr et bredt sortiment av inspirerende og rimelige moteprodukter av høy kvalitet. Med forseggjorte detaljer, god passform og ulike spesialstørrelser ønsker vi å sette gullkant på våre kunders hverdag og fremheve det beste hos hver enkelt.

Klingel har eksistert i Norge siden 2004 og har sitt norske kontor i Drammen. Alt salg skjer via vår nettbutikk www.klingel.no og via katalog. I tillegg til dame- og herreklær finner man sko, tilbehør, hjemmetekstiler, interiør og husholdningsprodukter i vårt sortiment.