KLMs jorden-rundt-reporter er klar for avgang

En norsk jorden-rundt-reporter er nå rekruttert av det internasjonale flyselskapet KLM, for å reise verden rundt i 90 dager på jakt etter gode nyheter.

Marianne Bergseth (33 år) fra Norge har etter en omfattende utvelgingsprosess blitt ansatt som reisereporter i flyselskapet KLM. Hun skal formidle gode nyheter via KLMs Facebookside, Instagram og hjemmeside samt nyhetsbrev fra sin reise som starter i slutten av september og varer ut året.

–Med denne kampanjen vil vi vise en del av alt det fantastiske som skjer rundt omkring i verden. Vi vil hjelpe med å spre gode nyheter som ellers ikke ville fått den oppmerksomheten de fortjener. Våre reportere blir en viktig link for å formidle disse nyhetene, Emmelie Johansson, markedssjef hos Air France og KLM i Norden.

I slutten av september reiser reporterne som er utvalgt fra Norge, Sverige og Danmark fra Amsterdam, og derifra starter Marianne sin egen jakt på gode nyheter. Reporterne har ulike ruter rundt i verden for å dekke så mange land som mulig. Tanken er at reporterne skal besøke rundt 12 land hver i løpet av 12 uker.

Interessen for KLMs rekrutteringskampanje har vært stor og drøyt 2000 personer i de nordiske landene har sendt inn sin søknad.

–Vi er utrolig glade for antall søknader, responsen og de positive kommentarene omkring konseptet og den høye kvaliteten som søknadene har hatt. De har sendt inn filmer som både beskriver personlighet og hvordan de vil fortelle en god nyhet på en måte som har imponert oss stort, sier Mirja Kais prosjektleder for reklamebyrået Klirr Stockholm som står bak ideen og har utviklet konseptet sammen med KLM.

Om KLMs norske reporter

Marianne Bergseth (33 år) fra Drammen er frilansjournalist, og har vært involvert i flere programmer på TV 2. Blant annet har hun vært manusforfatter og programleder i reiseprogrammet ”Veien til Amazonas” for TV 2, samt ”Hva med Thailand?” for TV 2 og God Morgen Norge. Marianne er en ivrig reisejournalist har en stor lidenskap for turer utenfor allfarvei. I 2016 var Marianne med på Robinsonekspedisjonen.

For mer informasjon, vennligst kontakt
Carina Bergqvist, kommunikasjonssjef Air France og KLM,

tel: +46 768 787 559, mail: carina.bergqvist@klm.com

Om KLM Royal Dutch Airlines

KLM Royal Dutch Airlines ble grunnlagt i 1919, og har vært en del av selskapet Air France-KLM siden fusjonen i 2004. De to flyselskapene har beholdt sin identitet og fokuserer på tre kjernevirksomheter: passasjertransport, cargo og vedlikehold av fly. Vi tilbyr våre kunder et nettverk av 328 destinasjoner i 118 land. Siden sammenslåingen har KLM nesten doblet sine inntekter og økt antallet destinasjoner. I 2016 reiste 93,4 millioner passasjerer med KLM.

CSR er en viktig del av KLMs forretningsstrategi. KLM er det første flyselskapet som gjennomfører kommersielle flyvninger på biodrivstoff, og vi har som mål å redusere CO2-utslipp med 20 prosent innen 2020, sammenlignet med nivået i 2011. Air France-KLM er rangert som verdens mest bærekraftige flyselskap 12 år på rad av Dow Jones Sustainability Index, den ledende indeksen for måling av bærekraftige virksomheter.

www.airfranceklm.com