Endelig beginner klimatoppene å tenke som oss

Endelig begynner klimatoppene å tenke som oss

Selv om det fortsatt gjenstår mye arbeid for å klare å holde den globale temperaturøkningen under 1,5 grad, ble det tatt mange positive beslutninger på FNs klimatoppmøte i New York. For eksempel gikk 77 land med på å oppnå nettonullutslipp innen 2050, og 70 land skal legge frem mer ambisiøse klimaplaner neste år. Mer enn 2000 byer kommer til å innlemme klimarisiko i beslutningsprosessene sine. Det er ingen tvil om at vi går i riktig retning.

Nå er det viktigere enn noensinne at også vi i byggebransjen fortsetter å ta ansvar. Derfor er jeg svært stolt over å få være en del av et selskap der klimaspørsmålet prioriteres. Knauf Insulations stadige focus på Green building, bærekraft og miljørelaterte spørsmål gjør oss til en selvsagt partner for mange. Produktene våre bidrar til et energieffektivt klimaskall, er avgjørende for bærekraftig bygging og gir ikke minst viktige poeng i ulike Miljøsertifiseringer.

Peter Isacsson

General Manager,

Knauf Insulation Scandinavia

Knauf Insulation er en del av Knauf Group, et familieeid globalt byggmaterialkonsern med en årlig omsetning på mer enn €5 milliarder. Som en av verdens ledende isoleringsprodusenter driver vi virksomhet i over 35 land og har flere enn 40 produksjonsanlegg som produserer glassull, steinull, ekstrudert polystyren (XPS), ekspandert polystyren (EPS) og ekstrudert polyetylen (XPE). Med flere enn 5500 ansatte er vi spesialister på isoleringsproduksjon, forskning og utvikling. Vi tilbyr avanserte løsninger for energieffektivitet for bygninger over hele verden. Les mer om oss og våre produkter på http://www.knaufinsulation.no