Kraftig økning i salget av lesebrett

Stadig flere nordmenn går til anskaffelse av det populære lesebrettet Amazon Kindle. Hos Norges største nettbutikk Komplett har salget av antall lesebrett så langt i år økt med 30 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

- Lesebrett er det perfekt reisefølget i sommer for alle bokelskere, sier Live Haukvik, COO i Komplett. Uten ekstra vekt i bagasjen, kan du ta med deg hele biblioteket du har, og dele gode bokopplevelser med flere. Det er mange fordeler, vekten er kun 205 gram og du kan lade opp lesebrettet før feriestart. Det finnes et stort utvalg av e-bøker til svært gunstige priser og norske titler blir det stadig flere av.

Amazon Kindle er det desidert mest populære lesebrettet som selges i Norge og har satt en bransjestandard for elektroniske bøker. Komplett har solgt Kindle siden 2014 og har i dag 2 ulike modeller. Veksten i antall solgte enheter så langt i år er på 30 %, sammenlignet med samme periode i fjor.

- I motsetning til reflekterende nettbrett- og smarttelefonskjermer, får den som leser fra lesebrett enkelt følelsen av å lese «på papir». Skjermen gir ikke gjenskinn i kraftig sollys og vekten er faktisk 30 % mindre enn på iPad mini. Vi forventer at 2017 blir et nytt rekordår for oss i salget av lesebrett, avslutter Live Haukvik.

• lesebrett
  • kindle

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 18 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2016 en samlet omsetning på 7,8 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 800 ansatte. Les mer på Komplettgroup.com