Koples app brukes til å starte en ladeøkt

Kople overtar drift av ladere i Agder fylkeskommune og 10 tilhørende kommuner

Før fellesferien vil Kople overta drift av kommunale og fylkeskommunale ladere på sørlandet. For brukerne innebærer dette at lading fremover kan startes med Koples app, brikke eller drop-in betaling.

Overføringen til Koples driftssystem skjer i ulike faser, men vi starter med noen ladesteder i løpet av noen uker, forteller kundeansvarlig Simen Lokrheim. I disse kommunene tar Kople over drift: Arendal, Birkenes, Evje og Hornes, Farsund, Grimstad, Hægebostad, Iveland, Kristiansand, Tvedestrand, Vegårdshei.

I tillegg skal Kople drifte ladere som er i tilknytning til fylkeskommunale bygg.

Enkelt å lade hos Kople

Vi har gjort mange tiltak for å gjøre lading så enkelt som mulig for brukerne våre, forteller Lokrheim. Mange lader i dag med RFID brikker, og ønsker å ha færrest mulig av disse. Derfor har vi gjort våre ladere tilgjengelig for flere ulike brikker og apper, som Plugsurfing, Elbilforeningen, NAF og Fortum. Hvis du har utfordringer med ladingen, er våre supportkonsulenter klare til å bistå deg døgnet rundt på telefon. Informasjon om dette står på selve laderne etter vi har flyttet de over til vårt system.

Ladeøkten stoppes når laderne overflyttes

Når vi skal overføre laderen til vårt system, må vi stoppe pågående ladeøkter. Vi starter økten igjen i vårt system når overføringen er ferdig. Dette betyr at ladeøkten denne dagen må stoppes fra bilen, da brukerne ikke lenger vil se en aktiv økt i tidligere system. Vi legger igjen informasjon hos de bilene dette gjelder, forsikrer Lokrheim.

Kople er en hurtigvoksende ladeoperatør

Selv om Ringerikskraft som eier Kople har drevet med elbillading siden 2012, er Kople relativt sett en ny ladeoperatør i markedet. Siden oppstart i 2019, har ladenettverket vokst hurtig. Vi drifter i dag ladere for blant annet Viken fylkeskommune og halvparten av deres kommuner. I tillegg har Bærum kommune i samarbeid med Kople bygget ut sitt ladenettverk betraktelig det siste året. Vi bygger og drifter også lyn- og hurtigladeanlegg i tillegg til ladeanlegg ved nærings- og boligbygg, forteller Lokrheim.

Med fokus på brukervennligheten har Kople raskt kommet inn i markedet som en av operatørene med størst tilstedeværelse på Østlandet. Nå er det naturlig å anta at tilstedeværelsen i løpet av kort tid vil også vil være meget god på sørlandet ved fortløpende overtagelse av drift.

Regions

Kople bygger og drifter lyn- og hurtigladeanlegg langs veien og normalladeanlegg til offentlige parkeringsplasser og bygg, destinasjoner, næringsbygg og borettslag og sameier. Kople er med deg hele veien fra planlegging av et ladeanlegg til montasje, drift og support. Vi skal gi enkle ladeopplevelser til alle.

Tine Holm-Hansen

Pressekontakt Marketing & Communications Manager Markedsføring og kommunikasjon +4790923030

En enklere ladeopplevelse

Kople bygger og drifter ladeanlegg over hele Norge, med lynladere, hurtigladere og normalladere.

Kople AS
Hvervenmoveien 33