Greenstation ladere blir til Kople

Kople tar over Greenstation sine laderne på Gjøvik, Byrkjelo og Straume

Fra 3.5 tar Kople over de tre ladelokasjonene som har tilhørt Greenstation på Gjøvik, Byrkjelo og Straume. Ladestedene vil merkes om til Kople, og laderne inngår i Koples landsdekkende ladenettverk.

2.5 stenges ladestedene på Gjøvik, Byrkjelo og Straume. Denne datoen skal de bytte drakt og klargjøres inn i driftssystemet til Kople. 3.5 åpnes laderne igjen, som Kople ladesteder, med tilgang til alle ladetjenestene som kundene er kjent med fra Koples ladenettverk i dag.

- Overtakelsen av disse ladeanleggene er viktig for oss, da det både dekker hull i ladenettverket vårt, og styrker tilstedeværelsen vår i disse områdene. Vi gleder oss til å tilby gode ladeopplevelser til både privatkunder og bedriftskunder, i samarbeid med tomteeierne og servicetilbudene på disse lokasjonene, forteller Joar Brunes, daglig leder i Kople.

Enkel lading: Kundene kan nå velge mellom mange metoder

Laderne vil få tilgang til alle lademetodene som kundene våre er kjent med på de andre laderne i Koples nettverk. Kundene som benytter Koples app og RFID ladebrikke får rabatt på lading fra første kWh. Laderne har åpent kundeforhold, slik at kundene kan velge sin favoritt blant over 30 ulike ladebrikker eller apper som Kople har avtale med. Koples dropin-betaling er tredje alternativ, hvor kundene kan velge å betale med bankkort på nett, eller med Google/Apple pay. Bedrifter kan velge fakturaavtale hvor ladeforbruket i Koples ladenettverk samles på en faktura for hele bilflåten.

På laderne er det montert betalingsterminaler. Disse jobber Kople for at skal være i drift i god tid før sommerferien.

- Dersom kundene trenger hjelp til å lade, er vår norsktalende ladesupport tilgjengelig 24/7. På kople.no finnes det brukerveiledning og informasjon om elbillading, blant annet en oversikt over vanlig stilte spørsmål og svar, forteller Brunes.

Greenstation med nytt fokus

Greenstation har siden oppstarten utviklet brukervennlige ladekonsepter for både personbiler og tyngre kjøretøy. Selskapet har tre operative ladestasjoner og flere lokasjoner under utvikling. Selskapet ble i slutten av 2023 overtatt av Tungbil Lading AS, en ladeoperatør rettet mot tyngre kjøretøy. De nye eierne har besluttet å kun ta videre prosjektene rettet mot tungbil segmentet og at Kople overtar prosjekter rettet mot personbil.

Glad for at Greenstation laderne blir til Kople

Greenstation har hatt fokus på god funksjonalitet og brukeropplevelse. Engasjementet for en god ladeopplevelse deler de med Kople.

Selv om våre tilnærminger har vært litt ulik, er vi svært glade for at det er Kople som overtar Greenstation-laderne. Da vet vi at kundene vil få en god ladeopplevelse på disse lokasjonene også i fremtiden, og få god kundeservice når det er behov for det, mener Sindre Wergeland, Daglig Leder i Tungbil Lading AS.

- Kundene får nå tilgang til Norges største ladenettverk, med gode systemer for drift og vedlikehold av laderne og tilgang til flere tjenester; blant annet rabatterte fakturaavtaler til bedrifter som ønsker å lade i det landsdekkende ladenettverket deres. Kundene er allerede vant med å lade hos Kople andre steder, slik at de raskt kommer i gang med ladeøkten, uansett hvilken metode de velger.

Om Kople

Kople bygger og drifter offentlige ladeanlegg over hele Norge, med lynladere, hurtigladere og normalladere, samt ladetilbud for bedrifter. Vi tar ansvaret for prosjektering, finansiering, montering, drift og ladesupport. Koplerne jobber for å levere en enkel ladeopplevelse til både privatkunder og bedriftskunder, som bidrar til en god total kundeopplevelse hos våre lokasjonseiere. Slik bidrar vi til å muliggjøre det grønne skiftet.

Om Greenstation

Greenstation ble startet av Greenstat ASA for å gjøre ladeopplevelsen for kundene enkel og oversiktlig og dermed stimulere til økt andel elbiler. Selskapet har utviklet konsepter og løsninger som har vært nominert til flere priser. Selskapet ble overtatt av Tungbil Lading mot slutten av 2023 og de nye eierne har valgt å videreføre prosjekter rettet mot tungbil segmentet, mens Kople overtar ladestasjoner og prosjekter rettet mot personbil.

Regions

Kople bygger og drifter ladeanlegg over hele Norge, med lynladere, hurtigladere og normalladere. Våre ladere skal være en naturlig del av servicetilbudet på en lokasjon, enten det er ved en veikro, hotell, butikk, parkeringsplass eller arbeidsplass.

Vi er med deg på hele reisen fra planlegging og prosjektering av et ladeanlegg til montasje, drift, og ladesupport. Der det er aktuelt, finansierer eller delfinansierer vi ladeløsningen.

Sammen skaper vi engod total kundeopplevelse på din lokasjon, og bidrar til å muliggjøre detgrønne skiftet!

Tine Holm-Hansen

Pressekontakt Marketing & Communications Manager Markedsføring og kommunikasjon +4790923030

En enklere ladeopplevelse

Kople AS