Danske designkraner i nye flotte farger

Damixa utvider nå den elegante designserien Silhouet som ble lansert i vår med tre flotte nye overflater. Fargene børstet stål og messing er laget med en unik PVD-overflate, mens den sorte er en praktisk og svært holdbar matt lakk.

Silhouet er en slank og innbydende serie med kraner og dusj, designet av den prisvinnende danske designduoen Halskov & Dalsgaard Design. Serien omfatter kraner til kjøkken og servant, samt en komplett takdusj.

Fokus på kvalitet og holdbarhet

- Mange vil gjerne ha mulighet til å velge mellom flere farger når de innreder bolig med flotte designarmaturer. Det får de nå med Silhouet i sort matt, børstet stål og messing, sier Arne Korsbakken, daglig leder i Korsbakken Trading som er Damixas norske samarbeidspartner.

Han legger også til at det har vært en omfattende jobb bak utviklingen av overflatene:

- Damixa er kjent for dansk design, vannbesparende funksjoner og produkter av uovertruffen kvalitet. Derfor er de tre nye flatene ikke bare utviklet for å se imponerende ut, men også med sterkt fokus på brukervennlighet, kvalitet og holdbarhet, forklarer Arne Korsbakken.

Motstandsdyktig overfor riper

For de nye overflatene - stål og messing - har Damixa benyttet seg av en spesiell PVD-overflate-teknologi. Det gir et veldig slitesterkt metallbelegg, som er smussavvisende, motstandsdyktig mot riper og ikke falmer i fargen. Den sorte matte overflaten er laget for å være spesielt motstandsdyktig mot smuss og fingeravtrykk og holder fargen i mange år.

Hele Silhouet-serien byr på flere smarte og unike Damixa-funksjoner, som øker komforten og sparer på vann og energi: Kaldstart, Skoldesperre, Rub Clean, og har energisparende luftblandere i både kjøkkenkran (8 liter / min.) og servantkran (6 liter / min.).

Om de prisvinnende designere:

Bak Halskov & Dalsgaard Design står for Christina Halskov og Hanne Dalsgaard, som siden 1990 har designet en rekke produkter for blant annet Stelton, Holmegaard, IKEA og Sticks'n'Sushi. Duoen har - som Damixa - vunnet flere priser for produktdesign.

Med Silhouet var målet å skape en serie armaturer i et design og en kvalitet som holder i mange år, forteller Christina Halskov:

Kranen er både et funksjonelt verktøy og et designelement i moderne hjem. Silhuetten er vårt tilbud om moderne, enkel og innbydende serie av inventar, som er en glede å bruke i hverdagen, sier hun.

Se den på VVS Dagene -  vi har stand C02-08 i hall C

• Boligspørsmål

• takdusj
  • silhouet
  • servantkran
  • kjøkkenkran

Om Korsbakken

Korsbakken Trading AS er en leverandør i VVS-bransjen som omsetter for ca 90 mill pr år. Korsbakken har 18 medarbeidere, som inkluderer et landsdekkede nettverkt av selgere.

Korsbakken Trading AS ble startet i 1976. I hele denne tiden har vi utviklet sortimentet for å gi våre kunder kvalitets- og designprodukter til en hyggelig pris.
Korsbakken samarbeider tett med en rekke europeiske produsenter, - spesielt danske, italienske og spanske, som har markeder som er tidlig ute med nye trender og nytt design.

Vi er inne i en tid hvor personlig preg på hjemmet er viktig og det er de små detaljene som avgjør. Med vårt brede sortiment innen synlige baderomsprodukter ønsker vi å inspirere deg til å gi ditt baderom eller kjøkken et personlig uttrykk.

Lene Kroken

Pressekontakt Markedskoordinator Info om produkter, markedsaktiviteter, kampanjer, presse 90140408