Lyko var godt representert!

Norwegian Cosmetic Award 2024 avholdt - 20 priser delt ut

Den 15. mai gikk årets Norwegian Cosmetic Award (NCA) av stabelen. 19 kategorivinnere og en hederspris ble kåret. 280 personer fra kosmetikkbransjen og handelen var samlet på Samfunnssalen i Oslo for å feire de beste lanseringene innenfor kosmetikk og hårpleie i fjor.

Det var mange flotte produkter og lanseringer som fikk sin velfortjente honnør. Clarins Cryo-Flash Cream-Mask vant to kategorier - Årets innovasjon og Ansiktspleie premium/luxury.

I den nyopprettede kategorien Årets skjønnhetstilbehør gikk Camilla Pihl Cosmetics av med seieren med sin Thermal Brush.

Det jobbes godt med bærekraft innenfor bransjen og i år var det AVEDA som vant kategorien Årets bærekraftpris. Vinneren hedres bl.a. for sin kontinuerlige innovasjon innen miljøvennlig praksis der fokus på naturlige ingredienser og minimering av giftstoffer ligger som en hjørnesten i driften.

Den gjeve hedersprisen gikk i år til Avéne Thermal Spring Water – et ikon i apotekhyllene i over to tiår.

Alle kategorivinnere og juryens begrunnelser finner du på www.klf.no

Kategorier

Finn Rasmussen

Pressekontakt Administrerende direktør + 47 93 40 51 75

Velkommen til Kosmetikkleverandørenes forening!

KLF er foreningen for produsenter og importører av kosmetikk for norsk forbruk. Foreningen gir råd og veiledning til sine medlemmer og handelen i saker av felles interesse for hele kosmetikkbransjen i Norge. KLF ble startet i 1945 og har per januar 2024 25 medlemmer som står for cirka 3/4 av bransjeomsetningen. KLFs formål er å ivareta medlemmenes felles interesser på alle aktuelle områder, og oppnå best mulig rammebetingelser for omsetning av bransjeproduktene i Norge.