Presseprogram: H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit besøker Trivselslederne på Runni ungdomsskole på Årnes, Akershus (6.okt. kl. 10:30)

H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit besøker Trivselslederne på Runni ungdomsskole på Årnes, Akershus (6.10 kl. 10:30)

Trivselslederne ble samarbeidsprosjekt for Kronprinsparets Fond i mai 2014 og dette besøket er Kronprinsessens første møte med organisasjonen ute på en skole.

Presseopplegg

Kl. 10:00  Akkreditert presse møter i skolegården

Kl. 10:30

Kronprinsessen ankommer og blir tatt i mot av Trivselslederne Tommy Bottenvik og Kjartan Eide, og rektor Thomas Falck - foto

Elevene fremfører Trivselsdans i skolegården

Kronprinsessen får en orientering om TL-arbeidet på skolen – presse kan være til stede under orienteringen

Kl. 10:55- 11:15   Aktiviteter i skolegården – foto

Kl. 11:30   Avreise Kronprinsessen

Akkreditering til solfrid@kppfond.no. Frist fredag 3.10.

Kontaktpersoner:
Kontaktpersoner for Trivselslederne, daglig leder Kjartan Eide, tlf. 920 27 448
Kontaktperson for Kronprinsparets Fond, daglig leder Solfrid Flateby, 900 35 897

• trivselsleder
  • mette-marit

Kronprinsparets Fond samarbeider tett med sosiale entreprenører som gjør en forskjell for ungdom. De siste årene har Fondet samarbeidet med Pøbelprosjektet, Kjør for livet, Gatekunstakademiet og Arbeidsinstituttet i Buskerud. Kort fortalt handler det om å bringe ungdom tilbake til utdanning og arbeid, samt gi dem alternative mestringsarenaer.

I april 2014 la DNV GL, tidligere Det Norske Veritas, frem en samfunnsnytteanalyse, som viser at prosjektene i Kronprinsparets Fond sparer samfunnet for 2,7 milliarder kroner.

Kronprinsparets Fond ønsker å sette søkelys på ungdomstiden og fange opp unge mennesker som av ulike årsaker risikerer å falle utenfor. Noen mangler sosial kontakt og trygge voksenpersoner. Andre mangler motivasjon og dropper ut av skolen, eller blir av andre årsaker stående på siden av fellesskapet. I ungdomstiden handler ikke tilhørighet nødvendigvis om lengsel etter noen å være sammen med, men om å føle seg som en del av noe.