@lagerhaus når 200 000 følgere på Instagram

@lagerhaus når 200 000 følgere på Instagram

Lagerhaus er interiørkjeden som tilbyr et designet og bærekraftig interiørsortiment til lave priser. Kjeden har 38 butikker i Sverige, ytterligere 6 butikker i Norge og en voksende nordisk nettbutikk. I helgen satte kjeden rekord i sosiale medier da antallet følgere på Instagram kom opp i 200 000.

- Vi er veldig glade for å være en av de største svenske retailaktørene på Instagram, det er veldig gøy å få være med i konkurransen mot de store kjempene og til og med slå mange av dem, sier Maria Lofjärd, ansvarlig for sosiale medier i Lagerhaus.

Lagerhaus sitt arbeid med de sosiale kanalene har vært under kontinuerlig utvikling siden starten av kontoen i 2012.

- Det har skjedd utrolig mye med både bildespråk og tekstvalg gjennom årene, men glede, farger, fest og design har alltid vært vårt hovedfokus. Dette kombinert med en ærlig og åpen kommunikasjon med kundene våre tror jeg er nøkkelen til at nettopp Instagram har blitt vår største og mest salgsdrivende sosiale kanal, fortsetter Maria.

Brukergenerert innhold i nettbutikken

Interiørkjeden har siden oppstarten av Instagram-kontoen jobbet aktivt med å få kundene til å tagge sine egne bilder med #lagerhaus, og nå vises både våre egne og kundenes Instagram-bilder i nettbutikken. På lagerhaus.no er det en «Instashop» der Lagerhaus sine bilder med tilhørende produkter presenteres, og i tillegg vises kundenes bilder med tilhørende produkter under «Inspirasjon».

- Kundene stoler mer på innhold fra andre kunder enn på tradisjonelle produktbilder, sier Maria Åkfors, e-commerce manager i Lagerhaus. Med denne funksjonen i nettbutikken drar vi ytterligere nytte av Instagram – produktene våre blir enklere å kjøpe, og vi tilbyr et levende nettsted med autentisk innhold.

Emner

Lagerhaus er en interiørkjede som tilbyr praktiske og prisgunstige ting med unik design, slik at du enkelt kan fornye hjemmeinteriøret. Den første butikken åpnet i Göteborg i 1996, og i dag består kjeden av 38 butikker i Sverige, 6 butikker i Norge samt et voksende Nordisk e-handel. Hovedkontoret ligger i Göteborg, og selskapet er en del av Novax-konsernet.

Agnes Sundbom

Pressekontakt Digital kommunikatör

Velkommen til Lagerhaus AB!

Lagerhaus är varumärket som designar prisvärda hem- och festdetaljer med hög trendkänsla. Med färg, form och mönster vill Lagerhaus genom parollen Happy Places - Happy Moments bidra till ökad glädje i hemmet och vid livets alla festliga tillfällen. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 50 butiker i Sverige och Norge samt nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Goodfellows Ventures och Familjen Yngvesson.