Bygg ditt eget eventyr: Lansering av LEGO Icons Classic Defender 90-sett

Bygg ditt eget eventyr: Lansering av LEGO Icons Classic Defender 90-sett

• Jubileumsmodell: Nye LEGO® Icons Classic Land Rover Defender 90-settet feirer 75 år med Land Rover
  • Byggherrens valg: Et sett med 2.336 deler med alt tilbehør for terrengkjøring
  • Kommer snart: Tilgjengelig fra 4. april 2023 til kr. 2.549.
  • Eventyrkjøring: Se lanseringen av LEGO Icons Classic Land Rover Defender 90 med en utfordring i det skotske høylandet på www.lego.com/Defender

Norge, 16. mars 2023 – LEGO Group og Defender feirer 75 år med Land Rover med et unikt bygg-ditt-eget-eventyr: nye LEGO® Icons Classic Land Rover Defender 90. Settet består av 2.336 deler med alt tilbehør for terrengkjøring.

Dette 2-i-1-settet lar byggerne lage en vanlig bilmodell eller tilpasse den for nye eventyr.

Defender feirer 75 år med terrengkjøring. Den er lett gjenkjennelig over hele verden og har en unik historie med eventyr, humanitær hjelp og hardt arbeid.

Den 32 cm lange LEGO-modellen gjenspeiler dette med tilbehør som takstativ, hevet luftinntak, støtfanger foran med fungerende vinsj, takrails og verktøykasse samt trekkplater for kjøring i gjørme og sand. Den har også fungerende styring og fjæring, dører og panser som kan åpnes, samt et interiør med detaljer basert på Classic Defender i full størrelse.

Paul Barritt, Director of Land Rover Classic, sier: «Defender er synonymt med eventyr, og dette nye LEGO-settet bygger på tradisjonene til et enestående og ustoppelig bilikon, samtidig som det deler den lekne siden av bilen.»

Kurt Kristiansen, LEGO Design Master, sier: «Det var ingen enkel utfordring å bringe Classic Defender til liv i form av byggeklosser. Defender kan ta deg med overalt, så under designprosessen ønsket vi å gi settet en unik eventyrfølelse. Vi gleder oss til å se fansens reaksjoner.»

Som en del av lanseringen har LEGO Group plassert en ekte Classic Defender i det skotske høylandet og brukt den til å huse den vanskeligst tilgjengelige LEGO Store i verden. Det var scenen for en utfordring, der eventyrerne Raha Moharrak og Aldo Kane var først ute med å finne og bygge det nye settet. Se videoen på www.lego.com/Defender

LEGO Icons Classic Land Rover Defender 90-settet er tilgjengelig fra 4. april 2023 i LEGO Store og på www.lego.com/Defender, og koster kr. 2.549 .

Red. anm.

Land Rover-kanaler:

Facebook: https://www.facebook.com/LandRoverNorway/

Instagram: https://www.instagram.com/landrovernorge/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC-KxY-X5NFTC5siGbktsOnQ

Medianettsted (Int.): www.media.landrover.com

Om Land Rover

Siden 1948 har Land Rover produsert autentiske firehjulstrekkere som representerer «enestående kjøreegenskaper i alle terreng» på tvers av hele modellutvalget. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar og Range Rover Evoque definerer hver for seg verdens SUV-sektorer, hvorav 80 % av denne modellserien eksporteres til over 100 land.

Om LEGO Group

LEGO Groups oppdrag er å inspirere og utvikle morgendagens byggherrer gjennom lek. LEGO System in Play har sitt utgangspunkt i LEGO-klosser og lar barn og fans bygge og gjenoppbygge alt de kan tenke seg.

LEGO Group ble grunnlagt i Billund i Danmark i 1932 av Ole Kirk Kristiansen, og navnet kommer fra de to danske ordene LEg GOdt, som betyr «Lek godt». I dag er LEGO Group fortsatt et familieeid selskap med hovedkontor i Billund. Produktene selges nå i mer enn 130 land over hele verden.

Les mer om LEGO Group, informasjon om finansregnskap, engasjement og ansvar på www.LEGO.com/aboutus