Jaguar F-PACE R-Dynamic Black-modell og oppgradert teknologi

Jaguar F-PACE R-Dynamic Black-modell og oppgradert teknologi

• F-PACE R-Dynamic Black: Den nye modellen fremhever det selvsikre, skulpturerte designet ytterligere med unike Gloss Black-elementer og en enda mer luksuriøs spesifikasjon
  • Attraktiv og særpreget: Black Pack med speildeksler, 20" felger, panoramatak, Privacy Glass og takrails i Gloss Black gjør at den nye R-Dynamic Black skiller seg ut i mengden
  • Elektrifiserte drivlinjer: Effektive og raffinerte dieselmotorer og Ingenium mild hybrid-bensinmotorer er tilgjengelig, mens en ladbar hybrid med bensinmotor også leverer en helelektrisk rekkevidde på 53 km* og CO2-utslipp2-utslipp fra 49 g/km*
  • En forfriskende start: Den nye Air Purge-funksjonen frisker opp luften i kupeen før kjøreturen begynner
  • Høy velværefaktor: Cabin CO2 Sensing overvåker og regulerer karbondioksidnivået i kupeen for økt komfort
  • Avansert tilkobling: Trådløs Apple CarPlay® er snart tilgjengelig via trådløse programvareoppdateringer (SOTA) for økt funksjonalitet og brukerkomfort**. Trådløs Android Auto™ vil bli gjort tilgjengelig samtidig**
  • Mer førerassistanseteknologi: Adaptiv cruisekontroll med Steering Assist som gjør kjøreopplevelsen enda bedre
  • F-PACE SVR: Flaggskipet med 550 hk er nå enda mer attraktivt enn før med Black Pack
  • Tilgjengelig nå: F-PACE R-Dynamic Black er priset fra £ 46.765 i Storbritannia og F-PACE-modellene er priset fra £ 40 675. F-PACE SVR priset fra £ 78 165.

Jaguar F-PACE er nå mer attraktiv enn noensinne med den eksklusive nye R-Dynamic Black-modellen, i tillegg til økt velvære, tilkobling og førerassistanseteknologier i hele modellutvalget.

F-PACE R-Dynamic Black har et særpreget design og oppgraderte spesifikasjoner som inkluderer Black Pack med speildeksler, panoramatak og Privacy Glass i Gloss Black. Disse elementene kompletteres med 20" felger med Gloss Black finish.

I likhet med alle andre F-PACE-modeller tilbys R-Dynamic Black med et utvalg av raffinerte, effektive og responsvillige Ingenium drivlinjer – fra 163 hk mild hybrid (MHEV) dieselmotor til 404 hk ladbar hybrid (PHEV) bensinmotor.

Adam Hatton, Exterior Design Director hos Jaguar, sier: «F-PACE er en performance-SUV med et selvsikkert og målrettet design som skiller seg ut i mengden. Med den nye F-PACE R-Dynamic Black har vi muligheten til å fremheve den skulpturerte, balanserte utformingen og levere enda mer visuell påvirkning og tilstedeværelse.»

Jaguar lanserer også mer teknologi i F-PACE-utvalget for å øke velværen og komforten for passasjerene. Det finnes nye, smarte funksjoner som forbedrer luftkvaliteten i kupeen og nye førerassistansesystemer som gjør kjøreopplevelsen enda bedre. Tilkoblingsmuligheter vil snart bli enda mer praktisk med trådløse programvareoppdateringer** for trådløs Apple CarPlay®. Trådløs Android Auto™ vil bli gjort tilgjengelig samtidig**.

Ny F-PACE R-Dynamic Black

Black Pack er oppgradert med Gloss Black finish på sidespeilene, grillen, grillrammen, sidevinduene og luftinntakene med den ikoniske Jaguar-logoen, bakskjerm og logoene bak. Dette kompletteres med 20" felger 'Style 1067' – også i Gloss Black. Røde bremsekalipere fremhever det flotte felgdesignet.

Temaet videreføres med takrails i Gloss Black i stedet for sølvfargede takrails som leveres som ekstrautstyr på kjernemodellene, og et panoramatak. F-PACE R-Dynamic Black er tilgjengelig i et bredt fargeutvalg som består av en solid finish, syv metallic-farger inkludert nye Ostuni White og to premium metallic lakkfarger.

Det luksuriøse interiøret i F-PACE er ytterligere forbedret med R-Dynamic Black med moderne Satin Charcoal Ash finér og lyse metallpedaler. Følelsen av ro og raffinement forsterkes ytterligere med den oppgraderte Premium Cabin Lighting-funksjonen, som også er tilgjengelig på de andre modellene. Nå kan føreren velge mellom 30 farger i stedet for 10 som på forrige versjon.

Økt velvære og komfort

Det nye Cabin Air Purification Plus-systemet er en videreutvikling av ioniseringen av luften i kupeen og PM2.5-filtreringssystemene som ble lansert på F-PACE i fjor for å fjerne allergener og lukt og fange opp ultrafine partikler. Det nye systemet inkluderer nå to ekstra funksjoner som gjør luftkvaliteten i kupeen enda bedre og forbedrer passasjerenes velvære og komfort.

Den første av disse kalles Air Purge, som bruker klimakontrollsystemets vifter og resirkuleringsfunksjon for å friske opp luften inne i bilen før dørene åpnes. Dette gjøres enten ved å stille inn avreisetidspunkt via berøringsskjermen i infotainmentsystemet eller på Jaguar Remote App.

Den andre funksjonen er Cabin CO2 Sensing, som overvåker og regulerer karbondioksidnivået i kupeen. Konsentrasjonen kan øke over tid hvis klimakontrollsystemet brukes i resirkuleringsmodus i lange perioder, slik som når bilen kjører gjennom områder med forurenset luft. For å sikre at nivåene holder seg innenfor de ønskede grensene, kan funksjonen blåse inn mer frisk luft.

Kundene har også et display på berøringsskjermen som viser partikkelnivåene både i kupeen og utendørs.

Infotainment og tilkobling

Jaguars raske, intuitive og responsvillige Pivi Pro infotainmentsystem har en rekke innebygde apper, inkludert Spotify, og Apple CarPlay® som standard. Android Auto™ er også standard.

For å gjøre smarttelefontilkoblingen enda enklere og mer praktisk, vil trådløs Apple CarPlay®snart bli tilgjengelig for kunder via en trådløs programvareoppdatering(SOTA) **. Trådløs Android Auto™ vil også bli gjort tilgjengelig samtidig**.
SOTA-funksjonen i F-PACE gjør at Pivi Pro og bilsystemene kan oppdateres trådløst og sømløst, og den doble SIM-teknologien i Pivi Pro betyr at du kan strømme musikk samtidig.

Pivi Pro kan også koble til to telefoner samtidig via Bluetooth, og den trådløse ladeplaten (ekstrautstyr) har en signalforsterker som forbedrer nettverksmottaket. Systemet gir også tydeligere samtaler ved hjelp av bilens eksterne haifinneantenne.

For kunder som velger F-PACE ladbar hybrid gjør Pivi Pro det enkelt å bruke offentlige ladenettverk. I tillegg til å vise hvor ladestasjonene er, kan den også fortelle deg om de er tilgjengelige, hva de koster å bruke og antatt ladetid.

Førerassistansesystemer

Det omfattende utvalget av assistansesystemer som allerede er tilgjengelig på F-PACE kompletteres med en ny funksjon som er utviklet for å gjøre kjøreopplevelsen enda bedre. Adaptiv cruisekontroll med Steering Assist er perfekt for lange kjøreturer på motorveien. Dette systemet holder bilen midt i kjørefeltet via styring, akselerasjon og bremsing samtidig som den opprettholder forhåndsinnstilt avstand til bilen foran.

Selvtettende dekk

Selvtettende dekk er en ny funksjon på F-PACE som kompletterer Tyre Repair System, og det finnes allerede reservehjul i full størrelse. Under dekkmønsteret er det et ekstra tettende lag med viskøst polymermateriale som flyter ut og herder hvis dekket punkteres, slik at små hull tettes og lufttrykket opprettholdes. På denne måten kan føreren fortsette kjøreturen. Tilgjengelig som ekstrautstyr – og eksklusivt i All-Season-spesifikasjon – vil de tilbys i dekkstørrelsene 19”, 20” og 21”.

Elektrifisert ytelse

F-PACE er tilgjengelig med P400e ladbar hybridmotor i tillegg til en rekke Ingenium bensin- og dieselmotorer med 48-volts mild hybridteknologi for mer raffinement og økt effektivitet.

Alle F-PACE-modellene har intelligent AWD og 8-trinns automat som kan styres enten med Jaguar Drive Selector eller – for økt førerengasjement – de vakre girvelgerne i metall.

Hele motorutvalget (på utvalgte markeder) består av:

Bensin

• 2,0 liter turbo med 250 hk
  • 3,0 liter turbo og e-supercharger med 340 hk (mild hybrid)
  • 3,0 liter turbo og e-supercharger med 400 hk (mild hybrid)
  • 2,0 liter turbo med 404 hk (ladbar hybrid)
  • 5,0 liter V8 Supercharged med 550 hk (kun SVR)

Diesel

• 2,0 liter turbo med 163 hk (mild hybrid)
  • 2,0 liter turbo med 199 hk
  • 2,0 liter turbo med 204 hk (mild hybrid)
  • 3,0 liter Twin Turbo V6 med 300 hk
  • 3,0 liter Twin Turbo V6 med 300 hk (mild hybrid)

P400e ladbar hybridmodellen er den kraftigste og mest effektive i kjerneutvalget av F-PACE. Bensinmotoren med 300 hk og elmotoren med 105 kW, som er integrert i automatgirkassen, produserer totalt 404 hk og et dreiemoment på 640 Nm.

Dette gir akselerasjon fra 0–100 km/t på 5,3 sekunder, CO2-utslipp fra 49 g/km* og et drivstofforbruk fra 2,2 l/100 km.

P400e-drivlinjen er utstyrt med tre moduser: Hybrid, EV eller Save:

• HYBRID-modus bruker både bensinmotoren og elmotoren på den mest responsvillige og effektive måten, og veksler intelligent mellom ren elbilkjøring og bensinmotor
  • EV-modus gir nullutslipp ved helelektrisk kjøring i opptil 53 km*
  • SAVE-modus lar føreren gjenopprette opptil 85 % av batterikapasiteten som kan brukes senere på reisen, for eksempel i byer

Det er enkelt og praktisk å lade P400e når du er på farten eller hjemme: når bilen er koblet til en hurtiglader kan den lade opptil 32 kW DC og fra 0–80 % på kun 30 minutter***. En 7 kW AC veggboks kan lade bilen på kun 1 time og 40 minutter***.

F-PACE SVR

F-PACE SVR med 550 hk er kremen av Jaguars performance SUV-utvalg, og er utstyrt med bedre dynamikk, motorsportinspirerte designdetaljer og et luksuriøst og performance-fokusert interiør. Med 700 Nm fra Supercharged V8 og Dynamic Launch-funksjon akselererer bilen fra 0–100 km/t på 4,0 sekunder, med en toppfart på 286 km/t.

Det dynamiske, selvsikre designet er nå mer attraktivt enn noensinne med Black Pack. I stedet for Satin Grey i SV Exterior Pack, brukes en dramatisk Gloss Black finish på detaljer som grillramme, luftinntak på panseret, luftinntak på støtfangeren foran, sidelister og bakskjerm. Logoene bak i Gloss Black kompletterer utseendet. Den nye Black Pack kompletterer de 22" 'Style 5117' smidde felgene (ekstrautstyr) som kombinerer 5-eikers design med Gloss Black finish og detaljer i Satin Technical Grey.

F-PACE SVR er også utstyrt med en rekke nye velværefunksjoner, førerassistansesystemer og tilkoblingsfunksjoner som nå tilbys i kjernemodellene.

* Alle tall for utslipp, drivstofføkonomi og rekkevidde for elbiler er EU-WLTP (TEL)-kombinert

OBS! *Rekkevidde er basert på produksjonsmodeller med standard kjørerute. Reell rekkevidde varierer etter type bil og batteriets tilstand, kjørerute, miljø og kjørestil. De oppgitte tallene er et resultat av produsentens tester i samsvar med EUs lovgivning. Kun ment for sammenligning. Reelle tall kan variere. CO2-utslipp, drivstofføkonomi, energiforbruk og rekkevidde kan variere avhengig av faktorer som kjørestil, miljøforhold, last, hva slags felger og tilbehør bilen er utstyrt med.

** Trådløs Apple CarPlay® og Android Auto™ vil lanseres som en del av en trådløs programvareoppdatering på alle F-PACE-modeller som forventes senere i år. På dette tidspunktet vil funksjonene også være tilgjengelig via en SOTA-oppdatering for alle F-PACE-modeller utstyrt med Pivi og Pivi Pro. Programvareutvikling og utgivelser er gjenstand for endringer innen planlegging og programmering, og datoer kan derfor bli endret.

*** Ladetider og -kapasitet varierer, avhengig av batteriets alder og tilstand, samt miljøet.

Jaguar-kanaler: PR & sosiale medier

- Facebook: https://www.facebook.com/pages/Jaguar-Norge/1663970270497124

- Instagram: https://www.instagram.com/jaguarnorge/

- YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCENJ3iV0XHt0EbJna5dyoLw / http://www.youtube.com/JaguarCars

- Twitter: http://twitter.com/Jaguar; @Jaguar

Medianettsted (int.): www.media.jaguar.com

Bildene er fra Jaguars globale modellutvalg. Spesifikasjoner, ekstrautstyr og tilgjengelighet kan variere fra marked til marked, og denne versjonen kan derfor endres og skreddersys etter behov.

Om Jaguar

Jaguar har laget vakre og elegante luksusbiler siden 1935, drevet av sin lidenskap om å gjøre livet mer ekstraordinært for sine kunder. Dagens Jaguar-modeller i verdensklasse består av sedanene XE og XF og XF Sportbrake, sportsbilen F-TYPE, F-PACE performance-SUV, E-PACE kompakt performance-SUV og I-PACE helelektrisk performance-SUV. Fra 2025 vil Jaguar fremstå som et helelektrisk luksusmerke med en ny og vakker portefølje bestående av emosjonelt engasjerende design og banebrytende neste generasjons teknologier. Reisen mot elektrifisering er allerede i gang med en rekke milde og ladbare hybrider og helelektriske modeller som er tilgjengelig i dag.

Om Jaguar Land Rover: Vi gjenskaper fremtidens moderne luksus gjennom design  Jaguar Land Rover gjenskaper fremtidens moderne luksus gjennom sine to særpregede britiske bilmerker. Vårt nåværende modellutvalg omfatter helelektriske hybridbiler, ladbare hybrider og milde hybrider, samt de nyeste diesel- og bensinmotorene. Våre klasseledende Jaguarer og Land Rovere er etterspurt over hele verden, og i 2020 solgte vi 425 974 biler i 127 land. Land Rover er verdensledende innen luksus-SUV segmentet med de tre familiemedlemmene Range Rover, Discovery og Defender. Jaguar er en av verdens fremste luksusmerker, i tillegg til å være det første bilmerket med en premium helelektrisk performance-SUV – Jaguar I-PACE. Vi er et britisk selskap med to store designsentre og tekniske anlegg, tre bilfabrikker, et motorproduksjonssenter og et senter for batterimontering i Storbritannia. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasil, India, Østerrike og Slovakia. Tre av våre syv teknologisentre ligger i Storbritannia (Manchester, Warwick (NAIC) og London)) med flere anlegg i Shannon i Irland, Portland i USA, Budapest i Ungarn og Shanghai i Kina. Sentralt i vår Reimagine-strategi er elektrifiseringen av både Land Rover- og Jaguar-merkene, med to særpregede personligheter. Alle Jaguarer og Land Rovere vil være tilgjengelig i helelektrisk form innen utgangen av tiåret. Dette markerer starten på selskapets reise for å bli en netto nullutslippsvirksomhet på tvers av forsyningskjeden, produkter og operasjoner innen 2039. Som heleid datterselskap av Tata Motors siden 2008, har Jaguar Land Rover uovertruffen tilgang til ledende globale aktører innen teknologi og bærekraft i hele Tata Group.