Jaguar Land Rover Norge får ny sjef

• Henrik Schanche er ansatt som ny Country Director for BC Norway – Nic. Christiansen Gruppens Jaguar Land Rover virksomhet i Norge.

Senest 1. januar 2022 tiltrer Henrik Schanche som ny Country Director for British Car Import i Norge. Han kommer dermed til å lede alle Nic. Christiansen Gruppens aktiviteter i landet.

Thomas Jöhncke, administrerende direktør i NCG Import i Danmark sier:

-Vi er veldig stolte over å kunne ønske Henrik Schanche velkommen til Nic. Christiansen Gruppen. Henrik er en profilert person i norsk bilbransje og vi ser frem til at han vil styrke vårt nærvær i det norske markedet.

Henrik Schanche har lang erfaring fra både salgs-, bil- og IT -bransjen. Han har bakgrunn fra Volvo Car Norway og selskaper som IBM og Fujitsu. Nå sist som daglig leder for Norges største Volvo-forhandler, Bilia Personbil AS - Økern, som har gitt han inngående kjennskap til både detaljhandel og importvirksomhet, og verdifull erfaring i å samarbeide tett med både forhandlere og fabrikker.

-Nic. Christiansen Group er et selskap med en spennende historie og en sterk strategi for videre utvikling. Jeg gleder meg til å gå inn i et selskap som har stort fokus på å vokse inn i fremtiden, sier Henrik Schanche.

-Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på oppgavene i den situasjonen som bransjen er i akkurat nå. Med alle endringene markedet står overfor, har vi en stor oppgave i å bli enda sterkere sier han.

Henrik Schanche tiltrer stillingen som Country Director i BC Norway senest 1. januar 2022.

For mer informasjon ta kontakt med:

M: +47 400 33 190
E: fam@jaguarlandrover.no

Om Jaguar Land Rover: Vi gjenskaper fremtidens moderne luksus gjennom design  Jaguar Land Rover gjenskaper fremtidens moderne luksus gjennom sine to særpregede britiske bilmerker. Vårt nåværende modellutvalg omfatter helelektriske hybridbiler, ladbare hybrider og milde hybrider, samt de nyeste diesel- og bensinmotorene. Våre klasseledende Jaguarer og Land Rovere er etterspurt over hele verden, og i 2020 solgte vi 425 974 biler i 127 land. Land Rover er verdensledende innen luksus-SUV segmentet med de tre familiemedlemmene Range Rover, Discovery og Defender. Jaguar er en av verdens fremste luksusmerker, i tillegg til å være det første bilmerket med en premium helelektrisk performance-SUV – Jaguar I-PACE. Vi er et britisk selskap med to store designsentre og tekniske anlegg, tre bilfabrikker, et motorproduksjonssenter og et senter for batterimontering i Storbritannia. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasil, India, Østerrike og Slovakia. Tre av våre syv teknologisentre ligger i Storbritannia (Manchester, Warwick (NAIC) og London)) med flere anlegg i Shannon i Irland, Portland i USA, Budapest i Ungarn og Shanghai i Kina. Sentralt i vår Reimagine-strategi er elektrifiseringen av både Land Rover- og Jaguar-merkene, med to særpregede personligheter. Alle Jaguarer og Land Rovere vil være tilgjengelig i helelektrisk form innen utgangen av tiåret. Dette markerer starten på selskapets reise for å bli en netto nullutslippsvirksomhet på tvers av forsyningskjeden, produkter og operasjoner innen 2039. Som heleid datterselskap av Tata Motors siden 2008, har Jaguar Land Rover uovertruffen tilgang til ledende globale aktører innen teknologi og bærekraft i hele Tata Group.