Jaguar lanserer nye XE og XF

Jaguar lanserer nye XE og XF

• XE og XF MHEV: 204hk 2,0 liters diesel mild hybrid, 24hk kraftigere enn motorene de erstatter. De nye modellene har reduserte utslipp og forbedret drivstofføkonomi.
  • Alltid tilkoblet: XE of XF lanseres med Jaguars nyeste Pivi Pro infotainment-system, muligheter for SOTA-oppdateringer, PM2.5 luftfiltrering og en rekke kjøretøysystemer for optimal komfort og kjøreytelse.
  • Oppdatert design: Begge modellene leveres med oppdatert eksteriør og interiør, med nøye utvalgte materialer.
  • Nye Jaguar XE og XF er tilgjengelig for bestilling allerede fra i dag.

Jaguar XE og XF lanseres med et nytt elektrifisert drivlinjealternativ, og oppdatert interiør og eksteriør. Modellene leveres også med siste teknologi fra Jaguar, som infotainment-systemet Pivi Pro.

Neste generasjons Jaguar XE og XF kommer begge med 2,0 liters firesylindrede dieselmotorer, tilgjengelig med den nyeste mild-hybrid teknologien, for forbedret effektivitet.

Innvendig sørger Jaguars avanserte Pivi Pro infotainment-system for at XE og XF alltid er tilkoblet, og gjør det lettere for sjåføren å benytte seg av navigasjon og musikkstreaming på farten. Interiøret er oppdatert med luksuriøse detaljer, og inkluderer nytt setedesign, ratt og girspak.

Det avanserte MHEV-systemet bruker en startgenerator i motorrommet, for å samle energi som vanligvis ville gått tapt ved bremsing. Energien lagres i et 48V litiumsbatteri plassert under bagasjerommet. Den lagrede energien blir deretter omgjort til bruksenergi ved akselerasjon, samtidig som den fører til et mer drivstoffseffektivt start og stopp-system.

XE

Alle de nye XE-modellene er tilgjengelige med Jaguars åtte-trinns automatgir, og bak, -eller firehjulsdrift. Hele drivlinjeserien er:

Diesel
204PS MHEV 2,0-liter firesylindret turbo, åtte-trinns automatgir, RWD / AWD

Bensin

250PS 2,0-liter firesylindret turbo, åtte-trinns automatgir, RWD / AWD
300PS 2,0-liter firesylindret turbo, åtte-trinns automatgir, AWD

Den oppdaterte Jaguar XE modellen har, med den nye MHEV- dieseldrivlinjen, for aller første gang blitt lansert
med et elektrifisert motoralternativ. 0-100 km/t tar kun 5,9 sekunder med 300 PS motoriseringen.

Eksteriøret i nye XE, som ble introdusert i fjor, har den samme brede grillen og buede profilen. Designet minner om Jaguars populære helelektriske modell Jaguar I-PACE.

Alle XE modellene er tilgjengelige med Black Exterior Pack, og kunder kan velge mellom S, SE og HSE spesifikasjonspakker, alle tilgjengelige som R-Dynamic.

XF

Nye XF er tilgjengelig med neste generasjons 2,0 liters firesylindret 204hk turbo dieselmotor, med valget mellom 250hk og 300hk. Alle XF-modellene er tilgjengelige med åtte-trinns automatgir, og bak, -eller firehjulsdrift. Hele drivlinjeserien er:

Diesel
204PS MHEV 2,0-liter firesylindret turbo åtte-trinns automatgir, RWD / AWD

Bensin

250PS 2,0-liter firesylindret turbo åtte-trinns automatgir, RWD / AWD
300PS 2,0-liter firesylindret turbo åtte-trinns automatgir, AWD Det tar kun 6,1 sekunder fra 0-100 km/t med den nye 300PS motoren i XF Saloon.

Nye XF kommer med et nytt rattdesign, og nye detaljer på nakkestøtter og seter. Modellen er også oppdatert med ny grill og støtfanger, samt nye LED-frontlykter. Lyktene er tilgjengelige med Pixel LED-teknologi og Adaptive Driving Beam funksjonalitet, som evaluerer veien foran deg, og tilpasser lysene automatisk, for å skjerme imøtekommende trafikk og trafikkskilt.

Kunder kan velge mellom S, SE og HSE spesifikasjonspakker, alle tilgjengelige som R-Dynamic. Black Exterior Pack er også tilgjengelig på alle modellene av nye XF.

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2018 Jaguar Land Rover sold 592,708 vehicles in 128 countries.

We support around 260,000 people through our retailer network, suppliers and local businesses. At heart we are a British company, with two major design and engineering sites, three vehicle manufacturing facilities and an engine manufacturing centre in the UK. We also have plants in China, Brazil, India, Austria and Slovakia.

Our innovation is continuous: we will spend in the region of £4 billion this year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer the latest diesel and petrol engines.