Range Rover Astronaut Edition støtter avdukingen av Virgin Galactics nye romskip VSS Imagine

Virgin Galactic og Land Rover kunngjør forlengelse av globalt samarbeid ved avdukingen av det nye romskipet

• Land Rover forlenger det globale samarbeidet med Virgin Galactic til 2024
  • Det nyeste romskipet støttes av Range Rover Astronaut Edition
  • Forlengelsen vil resultere i et 10 års samarbeid mellom to verdensledere innen eventyr, innovasjon og utforsking
  • Land Rover vil fortsette å støtte Virgin Galactics daglige drift

Land Rover har kunngjort en treårig forlengelse av sitt globale samarbeid med Virgin Galactic, verdens første kommersielle romfartsselskap fokusert på romturisme.

Virgin Galactics nyeste romskip ble avduket i dag, støttet av en Range Rover Astronaut Edition. Land Rover vil fortsatt være en integrert del av Virgin Galactics daglige drift når selskapet gjennomfører testflyvninger med «SpaceShipTwo» og starter en vanlig kommersiell tjeneste.

Land Rover-biler er en del av dagliglivet for Virgin Galactic-teamet, med blant annet sleping av romfartøy, bæring av utstyr og rydding av rullebaner før avgang. Land Rovere var en viktig bidragsyter under selskapets to første romferder, der Virgin Galactic ble det første private selskapet som flyr mennesker til et romskip utviklet for kommersiell romturisme. En flåte med Land Rovere støttet også Virgin Galactics flytting fra produksjons- og testanlegg i Mojave, California, til Spaceport America i New Mexico – verdens første spesialbygde kommersielle rakettbase.

Virgin Galactic har allerede registrert rundt 600 Future Astronaut-kunder som vil bli transportert til sine flyvninger fra Spaceport America i Land Rover-biler.

Range Rover Astronaut Edition

I 2019 ble Range Rover Astronaut Edition avduket av grunnleggeren av Virgin Galactic, Sir Richard Branson, og Jaguar Land Rovers Chief Creative Officer Prof Gerry McGovern OBE. Disse luksuriøse SUV-ene er utviklet av Land Rover SV Bespoke og tilbys eksklusivt til Virgin Galactic Future Astronauts, og feirer samarbeidets felles verdier og det historiske bidraget til demokratiseringen av verdensrommet.

Virgin Galactic har et team på åtte svært erfarne piloter og forbereder nå sin neste rakettdrevne flyvning i New Mexico. Grunnleggeren Sir Richard Branson planlegger å fly til verdensrommet senere i 2021.

Joe Eberhardt, President og CEO, Jaguar Land Rover North America, sier: «Kommersiell romferd for oppdagere over hele verden er det neste store eventyret. Land Rover er stolt over å samarbeide med Virgin Galactic-teamet for å støtte alle fremtidige astronauter når de skyver grensene for personlige eventyr enda lenger

Michael Colglazier, Chief Executive Officer, Virgin Galactic, sier: «Land Rovere gir uvurderlig støtte på bakken i Mojave og ved Spaceport America i New Mexico. Det er også fantastisk å se våre Future Astronauts rundt om i verden nyte den unike Range Rover Astronaut Edition. Vi er glade for å kunne forlenge dette gode samarbeidet. Med en felles pionerånd, jakten på eventyr og visjonen om å skyve grensene for reisevirksomhet, er dette et naturlig samarbeid mellom våre to selskaper som vil ta utforsking til nye høyder

PR & Event Manager

Tlf: 40033190

fachgu@jaguarlandrover.no

Medianettsted:www.media.landrover.com

Virgin Galactic sosiale medier:

Facebook: http://www.facebook.com/LandRover

Twitter: http://twitter.com/LandRover

Instagram: http://instagram.com/LandRover

YouTube: http://www.youtube.com/LandRover

Twitter - @VirginGalactic

Instagram - @VirginGalactic

Facebook - @Virgin Galactic

LinkedIn - @Virgin Galactic

YouTube - @Virgin Galactic

Om Land Rover

Siden 1948 har Land Rover produsert autentiske firehjulstrekkere som representerer den «sanne kapasitetsbredden» over hele modellutvalget. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar og Range Rover Evoque definerer hver for seg verdens SUV-sektorer, hvorav 80 % av denne modellserien eksporteres til over 100 land.

Om Jaguar Land Rover: Vi gjenskaper fremtidens moderne luksus gjennom design  Jaguar Land Rover gjenskaper fremtidens moderne luksus gjennom sine to særpregede britiske bilmerker.

Vårt nåværende modellutvalg omfatter helelektriske hybridbiler, ladbare hybrider og milde hybrider, samt de nyeste diesel- og bensinmotorene. Våre klasseledende Jaguarer og Land Rovere er etterspurt over hele verden, og i 2020 solgte vi 425 974 biler i 127 land. Land Rover er verdensledende innen luksus-SUV segmentet med de tre familiemedlemmene Range Rover, Discovery og Defender. Jaguar er en av verdens fremste luksusmerker, i tillegg til å være det første bilmerket med en premium helelektrisk performance-SUV – Jaguar I-PACE. Vi er et britisk selskap med to store designsentre og tekniske anlegg, tre bilfabrikker, et motorproduksjonssenter og et senter for batterimontering i Storbritannia. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasil, India, Østerrike og Slovakia. Tre av våre syv teknologisentre ligger i Storbritannia (Manchester, Warwick (NAIC) og London)) med flere anlegg i Shannon i Irland, Portland i USA, Budapest i Ungarn og Shanghai i Kina.