Gå videre til innhold
Tiltkompensasjonen til nye Leica AP20 AutoPole øker effektiviteten når du arbeider med totalstasjoner.

Pressemelding -

Ny Leica AP20 AutoPole — verdens første tiltkompanserte stangløsning i kombinasjon med totalstasjoner for landmåling og oppmåling.

Leica Geosystems, en del av Hexagon, lanserer Leica AP20 AutoPole — en innovativ løsning for automatiserte totalstationer som øker produktiviteten til et helt nytt nivå, gjennom å innføre tiltkompensasjon, automatiske stanghøydeavlesninger og unik prismeidentifikasjon.

AP20 AutoPole kombinerer en intelligent sensor med en ny prismestang, og fungerer med Leica Geosystems eksisterende automatiserte totalstasjoner for å skape en unik løsning for autonome arbeidsflyter. Den åpner for nye muligheter og er den første enheten på markedet som løser tre vanlige arbeidsflytutfordringer: holde stangen i lodd og i ro, legge inn stanghøyden manuelt i feltprogramvaren og lås mot uønskete reflektorer.

Tiltkompensasjonen til AP20 AutoPole øker effektiviteten når du arbeider med totalstasjoner. Det er ikke lenger behov for å holde stangen rett for innmåling og utsetting. Tiltkompensering reduserer måletiden og øker fleksibiliteten og sikkerheten på stedet ved å muliggjøre måling av punkter på steder som er utilgjengelige eller setter brukeren i fare. Ved å oppdatere stanghøyden automatisk i feltprogramvaren, sørger systemet for at høyden som er registrert alltid er korrekt, noe som unngår feil, tidkrevende etterbehandling og retur til felten for å måle på nytt. I tillegg sikrer AP20 AutoPoles reflektoridentifikasjon at brukerens instrument alltid låses til riktig reflektor. Innovasjonen er enda et skritt mot autonome arbeidsflyter i tråd med Hexagons mål om å utvikle autonome løsninger som fører til økt produktivitet, sikkerhet og bærekraft.

"Hos Leica Geosystems forstår vi at stramme tidsskjema, økende forventninger til nøyaktige sanntidsdata, samt budsjettbegrensninger legger mye press på landmålere og fagarbeider innen bygg og anlegg," sier Hans-Martin Zogg, Business Director, Total Stations, hos Leica Geosystems. «AP20 AutoPole er en game-changer fordi den løser flere utfordringer samtidig. Dens tiltkompensasjon og automatiske stanghøydeavlesninger er helt unike i bransjen og vil forandre hvordan fagfolk måler med totalstasjoner.»

Kategorier

Leica Geosystems AS har salgskontorer i Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim. Kjerneområdet er landmåling og maskinstyring. Leverer produkter som er brukt for å bygge, måle og grave det meste av det du kan se rundt deg. Hexagon AB er morselskap.

Leica Geosystems – when it has to be right

Med over 200 års erfaring er Leica Geosystems en pålitelig leverandør av sensorer, programvare og tjenester av høyeste kvalitet. Leica Geosystems leverer løsninger til et mangfold av bransjer, som bygg, anlegg, oppmåling, gruvedrift, forsvar, sikkerhet og romfart.

Leica Geosystems utvikler bransjeledende, innovative løsninger til dem som skaper fremtiden vår.

Hexagon

Hexagon er et verdensledende selskap innen digital virkelighet, som kombinerer sensor, programvare og autonome teknologier. Vi setter data i bruk for å øke effektivitet, produktivitet, kvalitet og sikkerhet, på tvers av ulike bransjer, både i offentlig og privat sektor.

Våre teknologier gjør økosystemer mer sammenkoblede og autonome – noe som bidrar til en mer skalerbar og bærekraftig fremtid.

Hexagons Geosystems-divisjon tilbyr en omfattende portefølje av digitale løsninger som fanger opp, måler og visualiserer den fysiske verden, og muliggjør datadrevet transformasjon på tvers av forskjellige bransjer.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har omkring 22 000 ansatte i 50 land og en omsetning på ca 4,3 milliarder EUR. Les mer om oss på hexagon.com och følg oss på @HexagonAB

Viktor Kastanius

Pressekontakt Regional Portfolio Manager Surveying Solutions +46 (0)70-656 44 52

Totalleverandør til bygge- og anleggsbransjen for presisjon og målstyring.

I mer enn 200 år har vi levert produkter med høy kvalitet og nyskapende løsninger. Det startet med etableringen av Kern & Co i Sveits i 1819.
Våre markedsområder for måleteknologi er særlig innen landmåling, prosjektplanlegging, bygge- og anleggsvirksomhet og transport.
Leica Geosystems AS er et selskap i Hexagon-gruppen (Nasdag Stockholm: HEXA). Vi er tilstede med 21.000 ansatte i mer enn 50 land og har en netto omsetning på 3,9 mia EUR.