CES 2021: LG ser en fremtid som blir bedre, tryggere og enklere med selskapets avanserte løsninger

Presenterer en ny livsstil for en ny tid på den aller første virtuelle CES-messen

”Life is ON - Make Yourself at Home” er LG Electronics (LG) visjon for en mer tilkoblet og komfortabel livsstil. Visjonen ble presentert under LGs pressekonferanse under CES 2021 11. januar. Med dette ønsker LG å omdefinere betydningen av "hjem", ved hjelp av sine avanserte produkter og tjenester - utviklet for å gjøre hverdagen enklere, mer behagelig og morsommere. Gjennom LGs digitale utstillingsvindu får besøkende muligheten til å utforske LGs nyeste innovasjoner på enkelt vis, enten på en datamaskin, mobiltelefon eller et nettbrett.

LGs CES-pressekonferanse hadde noe for alle, som en sniktitt på LGs mobilprosjekt og en virtuell menneskelig influencer. LGs rullbare smarttelefon med sin unike skjerm ble også vist frem. Som den andre enheten under merkevaren ”Explorer Project”, er denne rullbare mobilen et ”utforskende blikk” på hvordan fremtiden til smarttelefoner kan se ut. Lengre ut i pressekonferansen ble Reah Keem, en virtuell komponist og DJ, introdusert. Reah Keem blir mer og mer menneskelig, takket være dyp læring. Han introduserte videre den nye LG CLOi-roboten, som bruker ultrafiolett C (UV-C) lys for å rengjøre områder med høy trafikk av mennesker, eksempelvis hotellrom og restauranter.

LGs virtuelle utstilling er delt inn i fire forskjellige deler: Life in ON TV, Virtual Experience, LG SIGNATURE in Vegas og Life's Good Studio. Life in ON TV leverer 24/7-dekning av CES 2021, med produktnyheter fra LG og underholdende livsstilsprogrammer. Virtual Experience er en interaktiv utstilling med fire forskjellige produktsoner. LG SIGNATURE in Vegas er en utstilling som kombinerer underverkene i Las Vegas med LG SIGNATUREs kunstinspirerte produkter, mens besøkende til Life's Good Studio kan nyte morsomme musikalske samarbeid med noen av musikkbransjens kommende stjerner.

Virtual Experience TV og AV Zone er hjem for de imponerende severdighetene og den uovertrufne bildekvaliteten til OLED Fall-skjermen, en vegg med fleksible OLED-skjermer som ønsker alle gjester velkommen. Her kan besøkende lære alt om LG OLEDs kjernestyrker - "4S" - som står for sharp, swift, smooth og slim. Dette kan oppleves gjennom en interaktiv presentasjon med extended reality- og augmented reality-teknologi. En 3D-avatar av teknologiinfluencer Linus Sebastian er også tilstede, for å bringe et menneskelig element til LGs utstilling, som for aller første gang er helt virtuell.

I hjemmekinosonen finner vi LG MAGNIT, LGs 163-tommers Micro LED-skjerm med dype svartnivåer, forbedret kontrast og nøyaktig fargegjengivelse takket være LGs Black Coating-teknologi. Gjestene kan fordype seg i Micro LED-teknologien gjennom innhold i realistisk extended reality (XR).

Hvitevaresonen viser hvordan et hjem kan gjøres enda mer bovennlig og hygienisk ved hjelp av teknologi. Gjestene kan oppleve LG-innovasjoner som forbedrer både kjøkkenet, stuen og vaskerommet.

I IT-sonen viser LG Business Solutions frem avanserte forbrukerprodukter. Her kan besøkende oppleve personlige enheter som både forbedrer produktiviteten og leverer oppslukende innhold i fire virtuelle miljøer, inkludert et hjemmekontor og et spillerom.

Til slutt gir Mobile Zone muligheten til å bli kjent med LGs nyeste mobilinnovasjoner, inkludert den vridbare LG WING-smarttelefonen med to skjermer. I det virtuelle rommet kan du plukke opp telefonen og teste ut funksjoner som Gimbal Motion Camera og Dual Recording. Du kan også oppleve telefonens unike formfaktor og funksjoner på en helt ny måte.

For å oppleve LGs toppmoderne virtuelle utstilling, besøk LGs digitale utstillingsstand på CES 2021 via datamaskin eller mobil.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.