Disney+ nå tilgjengelig på LG TV-er i Norden

Disney+ nå tilgjengelig på LG TV-er i Norden

Disneys populære strømmetjeneste blir fra og med i dag tilgjengelig på LG TV-er i en rekke europeiske land, inkludert Norge.

LG TV-eiere får fra i dag tilgang til de beste filmene og seriene fra Disney, Pixar, Marvel, Star Wars og National Geographic. Det forutsetter at TV-en bruker webOS fra 2016 eller senere. Disney+-appen er smidig integrert i operativsystemet og kan enkelt nås gjennom å trykke på Disney+-ikonet på LG Home Launcher. Om du har et premiumabonnement på strømmetjenesten kan du nå hoppe rett inn i favorittfilmen din.

Gjennom Disney+ får du tilgang til 500 filmer, 40 egenproduserte originaler og mer enn 6300 episoder fra Walt Disneys store utvalg av TV-serier, storfilmer, kortfilmer og dokumentarer. Fremover vil mengden av eksklusivt og egenprodusert innhold øke ytterligere. Disney+ har allerede opplevd stor suksess med kritikerroste serier som ”The Mandalorian”, ”The World According to Jeff Goldblum” og ”High School Musical: The Musical: The Series”.

Dette innholdet komplementeres utmerket av LGs OLED-teknologi. Den gir markedsledende bildekvalitet, et nærmest uendelig kontrastforhold og et absolutt sortnivå. I tillegg vil LGs smarte TV-funksjoner som ThinQ AI, og LGs universelle søkefunksjon, fungere sømløst med Disney+.

LG strever alltid etter å levere de beste brukeropplevelsene og innholdet, og er derfor glade for å gjøre Disney +-appen tilgjengelig på LG TV-er i 22 land.

Erik Svalberg

Nordisk produktspesialist Home Electronics +46 73 773 00 01

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.