Lena Hjorth blir ny salgsdirektør for Home Entertainment i LG Electronics i Norden

LG Electronics har ansatt Lena Hjorth som nordisk salgsdirektør for forretningsområdet Home Entertainment. Lena kommer fra stillingen som markedsdirektør i LG, en stilling hun har hatt i over to år. Hun har også lang erfaring fra markedsføring og salg innenfor kjente varemerker som Estrella og Marabou. I sin nye rolle som salgsdirektør for Home Entertainment kommer Lena til å ha ansvar for salget av LGs tv- og av-produkter i Norden.

– I mine to år som markedsdirektør har jeg vært med på en veldig spennende reise for varemerket LG i det nordiske markedet. Nå ser jeg frem til nye utfordringer i rollen som salgsdirektør, sier Lena Hjorth. Vi har et fantastisk sterkt produktutvalg for 2011, med stort potensial til å gi forbrukerne mulighet til å oppleve hjemmeunderholdning på en helt ny måte. Det skal virkelig bli spennende å lansere det nye sortimentet i det nordiske markedet og se reaksjonene fra kunder og forbrukere.

Innenfor forretningsområdet Home Entertainment selger og markedsfører LG Electronics flatskjerm-tv, lyd- og videosystemer samt projektorer. Siden etableringen i Norden i 1999 har LG Electronics stadig økt salget innenfor forbrukerelektronikk og er i dag en av markedslederne innenfor flatskjermer og hjemmekino. Visjonen for det lokale markedet er at LG skal være det selvfølgelige valget for forbrukere som vil ha en stor opplevelse innenfor området hjemmeunderholdning.

Under Consumer Electronics Show i Las Vegas i januar viste LG frem sitt produktutvalg for 2011. De fremste fokusområdene for LGs Home Entertainment-produkter i år er:

• Smart TV – LG utvider sortimentet sitt innenfor Smart tv og nettjenester med et helt nytt grensesnitt i den nye Smart tv-portalen. Med et knappetrykk på fjernkontrollen kommer man enkelt til tjenester for å spille av film eller musikk on demand, se Play-kanaler, se på YouTube-filmer, lese nyheter, oppdatere Facebook-statusen eller surfe på nettet rett på tv-en.
    • Cinema 3D – LG lanserer en helt ny 3D-teknologi som utnytter polariserte briller i stedet for aktive briller. Fordelene med å bruke LGs teknologi og polariserte briller er at brillene er billigere og lettere. Dessuten blir 3D-opplevelsen bedre takket være redusert flimmer og mykere bilde med redusert cross talk, noe som reduserer anstrengelsen for øynene.
    • NANO FULL LED – Bildekvalitet er fortsatt den aller viktigste egenskapen for forbrukere ved kjøp av ny tv. Med LGs nye NANO-teknologi forbedres bildekvaliteten blant annet via en rekke LED-lys (2300 stk., til sammenligning er det 300 i tv-er med kant-LED-teknologi og opptil 1200 i LGs Full LED Slim-teknologi) samt Micro pixsel control-teknologi, som gjør det mulig å styre flere områder på skjermen individuelt (opptil 280 området fra tidligere 240). Samtidig gjør teknologien at tv-en blir tynnere enn noensinne i en bakbelyst LED-TV.

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:

Susanne Persson

Box 83, 164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. LG HE omfatter blant annet LCD- og plasma-tv, hjemmekinosystem, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG streber alltid etter å føre teknologien fremover for å kunne forbedre mulighetene til underholdning i hjemmet og har fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilren design.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i mer enn 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48, 2 milliarder. LG Electronics består av fire forretningsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance samt Air Condition & Energy Solutions. LG Electronics er verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.